Heineken experimenteert met beacons om klanten te lokken

Heineken experimenteert met beacons op café

Heineken experimenteert met beacons op café
http://www.shutterstock.com/pic-172221185/

Heineken is in Nieuw-Zeeland gestart met een proefproject rond het gebruik van beacons, om klanten te lokken naar restaurants en cafés waar het biermerk wordt geschonken. Daarvoor moeten klanten wel een bepaalde app gebruiken.

 

Verschillende soorten berichten

Consumenten die de app Heineken LIVE gebruiken en voorbij één van de 500 beacons lopen die Heineken heeft laten installeren, krijgen een bericht op hun smartphone. Zo hoopt het biermerk passanten naar binnen te lokken bij de horecagelegenheid.

 

Het bericht dat de gebruikers krijgen is afhankelijk van de locatie waar ze zich bevinden. Als ze zich op straat bevinden, dan zullen ze een meer algemene boodschap krijgen. Zijn ze echter al in de buurt van of aanwezig in het café of het restaurant, dan bestaat de kans dat ze ook meteen een korting krijgen als ze Heineken bestellen. Bovendien kunnen gebruikers ook punten verzamelen die ze kunnen inruilen voor beloningen.

 

De beacons voor lange afstand werden speciaal voor Heineken ontwikkeld door Rush Digital, dat instaat voor de plaatsing van de beacons.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.