Heineken experimenteert met beacons om klanten te lokken

Heineken experimenteert met beacons op café

Heineken experimenteert met beacons op café
http://www.shutterstock.com/pic-172221185/

Heineken is in Nieuw-Zeeland gestart met een proefproject rond het gebruik van beacons, om klanten te lokken naar restaurants en cafés waar het biermerk wordt geschonken. Daarvoor moeten klanten wel een bepaalde app gebruiken.

 

Verschillende soorten berichten

Consumenten die de app Heineken LIVE gebruiken en voorbij één van de 500 beacons lopen die Heineken heeft laten installeren, krijgen een bericht op hun smartphone. Zo hoopt het biermerk passanten naar binnen te lokken bij de horecagelegenheid.

 

Het bericht dat de gebruikers krijgen is afhankelijk van de locatie waar ze zich bevinden. Als ze zich op straat bevinden, dan zullen ze een meer algemene boodschap krijgen. Zijn ze echter al in de buurt van of aanwezig in het café of het restaurant, dan bestaat de kans dat ze ook meteen een korting krijgen als ze Heineken bestellen. Bovendien kunnen gebruikers ook punten verzamelen die ze kunnen inruilen voor beloningen.

 

De beacons voor lange afstand werden speciaal voor Heineken ontwikkeld door Rush Digital, dat instaat voor de plaatsing van de beacons.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.