Heineken Extra Vers wordt nationaal uitgerold | RetailDetail

Heineken Extra Vers wordt nationaal uitgerold

Heineken Extra Vers wordt nationaal uitgerold

Het aantal verkooppunten van Heineken Extra Vers wordt gevoelig uitgebreid na een succesvolle testperiode: de producten zullen voortaan te vinden zijn bij onder andere Albert Heijn, Coop, MCD, Boon’s markt en Deen.

Ambachtelijk recept

Eerder hadden ook al DekaMarkt, Dirk van den Broek, Jumbo, Hoogvliet en Plus de producten toegevoegd aan hun assortiment. Online zal Heineken Extra Vers te vinden zijn bij Hoogvliet, Jumbo en Albert Heijn.

 

“Tijdens de eerste fase na de lancering hebben we veel geleerd over hoe je een vers product het best snel en gekoeld vervoert en aanbiedt in de supermarkt. Uit de reacties blijkt dat consumenten en retailers het extra verse bier echt hebben omarmd. We kregen veel positieve reacties over de smaak en daarnaast zijn de verkoopcijfers van Heineken Extra Vers boven verwachting. Voor ons waren dat de belangrijkste redenen om nu over te gaan op een landelijke uitrol”, zegt Evelien Sanders, directeur retail bij Heineken Nederland.

 

Heineken Extra Vers wordt gemaakt volgens het originele recept van Heineken, dat extra beschermd wordt tegen tijd temperatuur en licht. Het wordt daarna in een speciale verpakking gestoken en zo snel mogelijk en gekoeld naar de supermarkt gebracht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.