Heineken Extra Vers wordt nationaal uitgerold | RetailDetail

Heineken Extra Vers wordt nationaal uitgerold

Heineken Extra Vers wordt nationaal uitgerold

Het aantal verkooppunten van Heineken Extra Vers wordt gevoelig uitgebreid na een succesvolle testperiode: de producten zullen voortaan te vinden zijn bij onder andere Albert Heijn, Coop, MCD, Boon’s markt en Deen.

Ambachtelijk recept

Eerder hadden ook al DekaMarkt, Dirk van den Broek, Jumbo, Hoogvliet en Plus de producten toegevoegd aan hun assortiment. Online zal Heineken Extra Vers te vinden zijn bij Hoogvliet, Jumbo en Albert Heijn.

 

“Tijdens de eerste fase na de lancering hebben we veel geleerd over hoe je een vers product het best snel en gekoeld vervoert en aanbiedt in de supermarkt. Uit de reacties blijkt dat consumenten en retailers het extra verse bier echt hebben omarmd. We kregen veel positieve reacties over de smaak en daarnaast zijn de verkoopcijfers van Heineken Extra Vers boven verwachting. Voor ons waren dat de belangrijkste redenen om nu over te gaan op een landelijke uitrol”, zegt Evelien Sanders, directeur retail bij Heineken Nederland.

 

Heineken Extra Vers wordt gemaakt volgens het originele recept van Heineken, dat extra beschermd wordt tegen tijd temperatuur en licht. Het wordt daarna in een speciale verpakking gestoken en zo snel mogelijk en gekoeld naar de supermarkt gebracht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.