Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen
Shutterstock

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Verkoop verdubbelen tegen 2022

Mort Subite is nu al te vinden in twaalf landen, maar dat zullen er de komende jaren dus een pak meer worden. “Tot nu prezen we Mort Subite op eigen houtje aan in andere Europese landen. Nu krijgen we de steun van Heineken en zijn ijzersterke logistieke netwerk”, zegt Jan Bosselaers, marketingdirecteur bij Alken-Maes, aan De Tijd. Alken-Maes is eigenaar van Mort Subite en onderdeel van Heineken.

 

De promotie van Mort Subite naar een internationaal merk bij Heineken komt er omdat de Nederlandse brouwer ziet dat de bieren van de brouwerij het nu al heel goed doen in het buitenland. “Vorig jaar steeg het volume met een percentage van twee cijfers”, zegt Bosselaers. “Neem Nederland: daar steeg het aantal verkochte hectoliters met 30 procent.” De ambities zijn in ieder geval vrij groot, want tegen 2022 moet de verkoop van Mort Subite verdubbeld worden. 

 

Heineken hoopt met Mort Subite zo het succesverhaal van Affligem te herhalen. Dat wordt sinds 2014 internationaal verdeeld en is sindsdien een van de grootste groeiers bij Heineken. “De verkoop stijgt jaarlijks met meer dan 10 procent”, zegt Bosselaers. “Zeker in Frankrijk, Nederland, Italië en Rusland blijft de verkoop toenemen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Jumbo en La Place omhelzen blurring en elkaar

19/01/2018

Broodjes van La Place in de Jumbo-supermarkt, een mini-supermarkt in de La Place-wegrestaurants… Jumbo en La Place geloven dat de traditionele supermarkt verdwijnt en plaats ruimt voor blurring. Ze zien ook nog heel wat uitbreidingsmogelijkheden.

Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Back to top