Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen | RetailDetail

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen
Shutterstock

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Verkoop verdubbelen tegen 2022

Mort Subite is nu al te vinden in twaalf landen, maar dat zullen er de komende jaren dus een pak meer worden. “Tot nu prezen we Mort Subite op eigen houtje aan in andere Europese landen. Nu krijgen we de steun van Heineken en zijn ijzersterke logistieke netwerk”, zegt Jan Bosselaers, marketingdirecteur bij Alken-Maes, aan De Tijd. Alken-Maes is eigenaar van Mort Subite en onderdeel van Heineken.

 

De promotie van Mort Subite naar een internationaal merk bij Heineken komt er omdat de Nederlandse brouwer ziet dat de bieren van de brouwerij het nu al heel goed doen in het buitenland. “Vorig jaar steeg het volume met een percentage van twee cijfers”, zegt Bosselaers. “Neem Nederland: daar steeg het aantal verkochte hectoliters met 30 procent.” De ambities zijn in ieder geval vrij groot, want tegen 2022 moet de verkoop van Mort Subite verdubbeld worden. 

 

Heineken hoopt met Mort Subite zo het succesverhaal van Affligem te herhalen. Dat wordt sinds 2014 internationaal verdeeld en is sindsdien een van de grootste groeiers bij Heineken. “De verkoop stijgt jaarlijks met meer dan 10 procent”, zegt Bosselaers. “Zeker in Frankrijk, Nederland, Italië en Rusland blijft de verkoop toenemen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.