Heineken neemt helft Amerikaanse brouwer over | RetailDetail

Heineken neemt helft Amerikaanse brouwer over

Heineken neemt helft Amerikaanse brouwer over

Bierbrouwer Heineken heeft een aandeel van 50 procent genomen in Lagunitas Brewing Company. Dat is de vijfde grootste 'craft brewer' in de Verenigde Staten. Heineken wil zo ook een graantje meepikken van de groeiende markt van speciaalbier in de VS.

1 miljoen hectoliter

Lagunitas werd in 1993 opgericht en hoort sinds 2005 tot de snelst groeiende brouwerijen in de Verenigde Staten. Het bedrijf heeft ondertussen twee productiesites en is bezig met de bouw van een derde. Het verwacht dit jaar een productie te hebben van 1 miljoen hectoliter.


Het segment speciaalbieren is in de Verenigde Staten bezig aan een stevige opmars. De verkoop groeit er elk jaar met 15 procent en ondertussen is 10 procent van de verkochte bieren in de Verenigde Staten een speciaalbier. Die groei heeft de aandacht van de grote brouwerijen getrokken, die de overname van Amerikaanse brouwers zien als goede investeringen. Ook AB InBev en het Belgische Duvel Moortgat hebben al aandelen in Amerikaanse bierbrouwers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.