Heineken rekent op daling van de groei

Heineken rekent op daling van de groei

Het Nederlandse Heineken heeft de groeiverwachting voor dit jaar naar beneden bijgesteld. De eerste maanden van het jaar verliepen zo ongunstig voor de brouwer, dat dit invloed gaat hebben op de cijfers over het hele jaar.

Vooral Heineken zelf verkocht minder

De autonome omzet daalde in het eerste kwartaal met 2,7 procent. Het volume daalde met hetzelfde percentage naar 46,6 miljoen hectoliter, vooral omdat de verkopen van het merk Heineken met 4,7 procent daalden. De onderneming denkt over het hele jaar nog wel positieve cijfers te schrijven, maar denkt dat deze lager gaat uitvallen dan in 2012.

 

In het eerste kwartaal had Heineken veel last van het aanhoudende winterweer in Europa, waar door de crisis toch al minder buiten de deur wordt geconsumeerd. Daarnaast had het concern internationaal te maken met een hoge inflatie in Nigeria, tegenvallende verkopen in Mexico en de accijnsverhoging in Frankrijk. Volgens financieel topman Rene Hooft Graafland zijn marges en marktaandelen van Heineken in de eerste drie maanden niet gedaald, wat vertrouwen geeft in herstel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar komt Greenpeace echter op de proppen met een eigen parodie, waarin het de aandacht legt op de vervuiling waarvoor het bedrijf verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Nederlandse chocolademerken Droste en Verkade werken aan comeback

16/11/2017

Met Droste en Verkade werken twee klassieke Nederlandse chocolademerken hard aan een comeback, na een periode waarin ze door slecht management en de opkomst van andere merken in de verdrukking zijn geraakt.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Back to top