Helft meer omzet voor Takeaway.com in 2017 | RetailDetail

Helft meer omzet voor Takeaway.com in 2017

Helft meer omzet voor Takeaway.com in 2017
Shutterstock

In 2017 is de omzet van maaltijdbezorger Takeaway.com met bijna de helft gegroeid. Daarbij ging ook het aantal bestellingen fors de hoogte in naar meer dan 68 miljoen.

 

Overal groei

De totale omzet bij Takeaway.com kwam in 2017 uit op 166,5 miljoen euro, een groei van 49% ten opzichte van een jaar eerder. Het aantal bestellingen groeide daarbij met 38% naar 68,3 miljoen. “2017 was een jaar van enorme groei op vlak van bestellingen en omzet. Het was ook een jaar waarin we sterk investeerden in marketing, productontwikkeling en de verdere professionalisering van het bedrijf”, zegt CEO Jitse Groen. “We zijn nu veruit de grootste maaltijdbezorger op onze belangrijkste markten, wat essentieel is om richting winstgevendheid te groeien.”

 

Van die winstgevendheid is momenteel echter nog geen sprake: het nettoverlies groeide zelfs met 36% naar 42 miljoen euro. Die stijging is te wijten aan grote investeringen in marketing, waar de kosten met 41% stegen naar 117 miljoen euro. De brutowinst steeg wel met 45% naar 139,5 miljoen euro. Momenteel is Nederland de enige markt waar Takeaway.com winst maakt.

 

In Duitsland groeide het aantal bestellingen met 38% en de omzet met 57%, in Nederland was dat respectievelijk 30% en 35%. In België groeide het aantal bestellingen van 2,9 miljoen naar 4,4 miljoen, een stijging met meer dan 50%. Daarnaast presteerde Takeaway.com ook sterk in Polen en Oostenrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.