HelloFresh haalt 85 miljoen euro nieuw kapitaal op | RetailDetail

HelloFresh haalt 85 miljoen euro nieuw kapitaal op

HelloFresh haalt 85 miljoen euro nieuw kapitaal op

HelloFresh heeft 85 miljoen euro nieuw kapitaal opgehaald bij een onbekende nieuwe investeerder en bij Baillie Gifford, die al eerder in het bedrijf investeerde. In ruil heeft Rocket Internet zijn aandeel in het bedrijf teruggeschroefd van 56 naar 53%.

Beursgang

Bij de investering van 85 miljoen euro wordt HelloFresh gewaardeerd op een waarde van twee miljard euro. Dat is belangrijk nieuws voor de nabije toekomst van het bedrijf: de investering is immers mogelijk een nieuwe stap om de verkoper van maaltijdboxen klaar te maken voor de beursgang. Die moest eigenlijk in 2015 al plaatsvinden, maar werd toen op het laatste moment afgeblazen.

 

Met de opbrengst van een beursgang wil HelloFresh het aantal abonnees wereldwijd nog verder kunnen opdrijven. Het bedrijf haalde in de eerste helft van het boekjaar twee keer zoveel omzet als een jaar eerder, maar ook het verlies verdubbelde.

 

Het groeiende verlies is te wijten aan de uitgebreide marketingcampagnes die HelloFresh nog steeds voert om nieuwe klanten aan te trekken. Zo investeerde het sterk in de lancering van de maaltijdboxen in de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie.