HelloFresh haalt 85 miljoen euro nieuw kapitaal op | RetailDetail

HelloFresh haalt 85 miljoen euro nieuw kapitaal op

HelloFresh haalt 85 miljoen euro nieuw kapitaal op

HelloFresh heeft 85 miljoen euro nieuw kapitaal opgehaald bij een onbekende nieuwe investeerder en bij Baillie Gifford, die al eerder in het bedrijf investeerde. In ruil heeft Rocket Internet zijn aandeel in het bedrijf teruggeschroefd van 56 naar 53%.

Beursgang

Bij de investering van 85 miljoen euro wordt HelloFresh gewaardeerd op een waarde van twee miljard euro. Dat is belangrijk nieuws voor de nabije toekomst van het bedrijf: de investering is immers mogelijk een nieuwe stap om de verkoper van maaltijdboxen klaar te maken voor de beursgang. Die moest eigenlijk in 2015 al plaatsvinden, maar werd toen op het laatste moment afgeblazen.

 

Met de opbrengst van een beursgang wil HelloFresh het aantal abonnees wereldwijd nog verder kunnen opdrijven. Het bedrijf haalde in de eerste helft van het boekjaar twee keer zoveel omzet als een jaar eerder, maar ook het verlies verdubbelde.

 

Het groeiende verlies is te wijten aan de uitgebreide marketingcampagnes die HelloFresh nog steeds voert om nieuwe klanten aan te trekken. Zo investeerde het sterk in de lancering van de maaltijdboxen in de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.