HelloFresh koopt Amerikaanse concurrent en groeide sterk in 2017 | RetailDetail

HelloFresh koopt Amerikaanse concurrent en groeide sterk in 2017

HelloFresh koopt Amerikaanse concurrent en groeide sterk in 2017
Foto: ThomasDeco / Shutterstock.com

HelloFresh zag vorig jaar zijn omzet met 52% omhoog gaan. De dienst voor maaltijdboxen komt ook weer dichter bij het break-evenpunt: eind dit jaar zal er voor het eerst winst zijn, voorspelt het Duitse bedrijf.

 

Dichter bij break-even

In het laatste kwartaal zal de winst van de ‘core business’ van HelloFresh het nulpunt bereiken, beweert de Duitse maaltijddienst. “2017 was ons succesvolste jaar tot nu toe. We hebben niet alleen een succesvolle beursgang achter de rug, maar we hebben ook onze kerncijfers significant verbeterd”, zegt medeoprichter en CEO Dominik Richter.

 

Vorig jaar boekte het bedrijf een omzet van 904,9 miljoen euro, in vergelijking met 597 miljoen euro in 2016. De grootste omzetstijging tekende het in het laatste kwartaal van 2017 op, toen de omzet met 59% steeg naar 252,8 miljoen euro. Ook wist de maaltijdboxleverancier zijn verliezen terug te dringen: HelloFresh eindigde het jaar met een EBITDA van 70,1 miljoen euro in het rood, ten opzichte van 82,6 miljoen euro onder nul in 2016.

 

Overname Green Chef Corporation in de VS

In 2018 verwacht HelloFresh een omzettoename van 25 à 30%. De overname van Green Chef Corporation in de Verenigde Staten moet daarbij zo’n 15 miljoen dollar bijdragen (ruim 12 miljoen euro) aan de omzet van het tweede kwartaal. HelloFresh koopt namelijk de Amerikaanse maaltijddienst Green Chef, gespecialiseerd in biologische maaltijdpakketten, in een poging om marktleider in de VS Blue Apron naar de kroon te steken. 

 

HelloFresh is vandaag actief in tien landen en telde eind vorig jaar 1,45 miljoen actieve klanten. In het vierde kwartaal leverde het zo’n veertig miljoen maaltijdboxen aan consumenten. Sinds vorig jaar noteert het bedrijf ook op de beurs van Frankfurt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.