HelloFresh naar de supermarkt, start bij Ahold Delhaize USA | RetailDetail

HelloFresh nu ook naar Ahold Delhaize USA

HelloFresh nu ook naar Ahold Delhaize USA
Foto: Kristi Blokhin / Shutterstock.com

De maaltijdboxen van HelloFresh zijn nu ook in de Amerikaanse supermarkten van Ahold Delhaize te koop. Met maaltijdkits voor individuele gerechten denkt HelloFresh retailers nieuw leven in te blazen. 

 

HelloFresh gaat voor retail

In 581 supermarkten van de Amerikaanse ketens Stop & Shop en Giant Food vinden klanten vanaf deze maand maaltijdkits van HelloFresh. De retaillancering van de maaltijdboxdienst gaat van start met vijf verschillende gerechten, gaande van Mediterrane kip over gehaktbrood tot couscous met kikkererwten. In de boxen zitten alle ingrediënten voor twee personen en ze zullen tussen 15 en 20 dollar kosten.

 

Tot nu toe werkte HelloFresh vooral via thuislevering, maar helemaal is een samenwerking met supermarkten niet: eerder was er al een proefproject in zes Belgische supermarkten van (alweer) Delhaize. Zo kon het bedrijf de smaak, de versheid en het gemak optimaliseren. De keuzes in maaltijden werden bepaald aan de hand van de eigen klantendata in de Verenigde Staten. De boxen zullen binnenkort ook in andere verkooppunten te vinden zijn als het van de maaltijddienst afhangt: Ahold Delhaize USA gaat als eerste retailpartner met HelloFresh in zee, maar ook andere ketens moeten nog dit jaar volgen.

 

Om geschikt te zijn voor retaildistributie, heeft HelloFresh zijn verpakkingen aangepast – zodat ze beter stapelbaar en zichtbaar zijn in het winkelrek – en ook zijn logistieke distributienetwerk uitgebreid van vijf naar elf distributiecentra. Op die manier wil het de reistijd van de producten beperken en de ingrediënten voldoende vers voor verkoop in de winkels leveren.

 

Van concurrent naar reddende engel?

HelloFresh laat alvast uitschijnen dat ze er de supermarkten een groot plezier mee doen: “Supermarkten moesten slecht presterende producten en categorieën met lage marges winstgevend vervangen. Ze moeten ook tegemoet komen aan de vraag van klanten naar door chefs gecureerde, verse en gemakkelijke maaltijden”, verklaart Tobias Hartmann, de topman van HelloFresh in Noord-Amerika.

 

HelloFresh kan winkels helpen om hogere winstmarges te halen en zeker voor kleinere ketens de categorie meeneemmaaltijden nieuw leven inblazen, vervolgt Hartmann: “Onze retaillijn verlaagt de druk op supermarkten om deze maaltijden zelf te creëren. Ze kunnen het ook gemakkelijk integreren in groeiende domeinen van hun bedrijf, zoals online boodschappen en leveringen.”

 

“De toevoeging van retail – een kanaal dat goedgeplaatst is om te profiteren van de unieke data, het merk en de infrastructuur die we doorheen de jaren hebben opgebouwd – laat ons toe om aan de dagelijkse behoeften van nog meer klanten te beantwoorden. We spreken zo ook een volgens ons erg complementair klantensegment aan.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.