HelloFresh nu ook te vinden in de supermarkt | RetailDetail

HelloFresh nu ook te vinden in de supermarkt

HelloFresh nu ook te vinden in de supermarkt

De maaltijdboxen van HelloFresh waren tot nu toe enkel online te vinden, met hier en daar een uitzondering in een pop-up store, maar daar komt nu verandering in. Het bedrijf gaat zijn boxen immers aanbieden in de filialen van supermarktketen Sainsbury’s.

Nieuwe markt

Deze week worden bij 20 filialen van Sainsbury’s in Londen en het zuidoosten van het land maaltijdboxen voor twee personen gelanceerd, die verkocht worden tegen een prijs van 10 pond. In een latere fase zullen de boxen bij alle filialen van de keten te vinden zijn, al heeft HelloFresh daar nog geen datum op geplakt.In de supermarkten zullen vijf recepten te vinden zijn, die elke zes weken veranderd worden, om klanten zo voldoende variatie aan te bieden.

 

HelloFresh heeft besloten om met het nieuwe concept op de proppen te komen na een grondig onderzoek bij zijn klanten. Die gaven aan dat ze wel geïnteresseerd waren in een manier om de recepten van HelloFresh ook gewoon in de winkel te vinden. Het bedrijf hoopt vooral een nieuwe markt aan te spreken van consumenten die hun maaltijden niet op voorhand plannen.

 

Ook de ketens Waitrose en Tesco hebben al geëxperimenteerd met eigen maaltijdboxen in de winkels. Waitrose besloot die test stop te zetten, nadat de reactie bij de klant niet was wat er van verwacht werd. Tesco heeft nog niet gezegd wat de toekomstplannen zijn, maar gaf wel aan dat het pilootproject bevredigend was verlopen. In de Benelux hebben onder andere Albert Heijn, Carrefour, Delhaize en Colruyt maaltijdboxen gelanceerd of aangekondigd. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.