HelloFresh nu ook te vinden in de supermarkt | RetailDetail

HelloFresh nu ook te vinden in de supermarkt

HelloFresh nu ook te vinden in de supermarkt

De maaltijdboxen van HelloFresh waren tot nu toe enkel online te vinden, met hier en daar een uitzondering in een pop-up store, maar daar komt nu verandering in. Het bedrijf gaat zijn boxen immers aanbieden in de filialen van supermarktketen Sainsbury’s.

Nieuwe markt

Deze week worden bij 20 filialen van Sainsbury’s in Londen en het zuidoosten van het land maaltijdboxen voor twee personen gelanceerd, die verkocht worden tegen een prijs van 10 pond. In een latere fase zullen de boxen bij alle filialen van de keten te vinden zijn, al heeft HelloFresh daar nog geen datum op geplakt.In de supermarkten zullen vijf recepten te vinden zijn, die elke zes weken veranderd worden, om klanten zo voldoende variatie aan te bieden.

 

HelloFresh heeft besloten om met het nieuwe concept op de proppen te komen na een grondig onderzoek bij zijn klanten. Die gaven aan dat ze wel geïnteresseerd waren in een manier om de recepten van HelloFresh ook gewoon in de winkel te vinden. Het bedrijf hoopt vooral een nieuwe markt aan te spreken van consumenten die hun maaltijden niet op voorhand plannen.

 

Ook de ketens Waitrose en Tesco hebben al geëxperimenteerd met eigen maaltijdboxen in de winkels. Waitrose besloot die test stop te zetten, nadat de reactie bij de klant niet was wat er van verwacht werd. Tesco heeft nog niet gezegd wat de toekomstplannen zijn, maar gaf wel aan dat het pilootproject bevredigend was verlopen. In de Benelux hebben onder andere Albert Heijn, Carrefour, Delhaize en Colruyt maaltijdboxen gelanceerd of aangekondigd. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.