HelloFresh opent pop-up in Londen | RetailDetail

HelloFresh opent pop-up in Londen

HelloFresh opent pop-up in Londen

Verkoper van maaltijdboxen HelloFresh heeft een pop-up geopend in Londen. De winkel zal de hele maand maart geopend blijven in het Old Street station en voorbijgangers zullen één van de maaltijdboxen meteen kunnen meenemen.

 

HelloFresh viert vijfjarig bestaan

Voorbijgangers in het station zullen de ingrediënten voor een aantal van de populairste gerechten kunnen kopen in de pop-up. Een box met één gerecht kost 10 pond. Tien procent van de opbrengst van de winkel wordt geschonken aan het Felix Project, dat zich inzet voor het terugdringen van voedselverspilling. In november verkocht HelloFresh ook al enkele dagen hun maaltijdboxen in het station Waterloo in Londen, en toen ging alle opbrengst naar het project.

 

De pop-up is onderdeel van de viering van het vijfjarig bestaan van HelloFresh. Zo worden er in de pop-up ook non-alcoholische cocktails aangeboden, worden er gratis boxen weggegeven en wint één bezoeker een reis naar Florence.

 

Meer flexibiliteit in afhaling

Toch is de pop-upwinkel meer dan alleen een reclamestunt, het is ook een test om te zien of dit soort fysieke verkooppunten kan aanslaan. “De opening van onze eerste retailruimte duidt opwindende tijden voor ons bedrijf aan”, zegt CEO Ian Marsh. “We reageren op het feit dat onze klanten hebben gezegd dat ze meer flexibiliteit willen op vlak van het ophalen van onze maaltijdboxen op weg naar huis.”

 

HelloFresh werd in november 2012 gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk en is wereldwijd al te vinden in negen landen. Het heeft momenteel ongeveer 850.000 abonnees.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.