HelloFresh opent pop-up in Londen | RetailDetail

HelloFresh opent pop-up in Londen

HelloFresh opent pop-up in Londen

Verkoper van maaltijdboxen HelloFresh heeft een pop-up geopend in Londen. De winkel zal de hele maand maart geopend blijven in het Old Street station en voorbijgangers zullen één van de maaltijdboxen meteen kunnen meenemen.

 

HelloFresh viert vijfjarig bestaan

Voorbijgangers in het station zullen de ingrediënten voor een aantal van de populairste gerechten kunnen kopen in de pop-up. Een box met één gerecht kost 10 pond. Tien procent van de opbrengst van de winkel wordt geschonken aan het Felix Project, dat zich inzet voor het terugdringen van voedselverspilling. In november verkocht HelloFresh ook al enkele dagen hun maaltijdboxen in het station Waterloo in Londen, en toen ging alle opbrengst naar het project.

 

De pop-up is onderdeel van de viering van het vijfjarig bestaan van HelloFresh. Zo worden er in de pop-up ook non-alcoholische cocktails aangeboden, worden er gratis boxen weggegeven en wint één bezoeker een reis naar Florence.

 

Meer flexibiliteit in afhaling

Toch is de pop-upwinkel meer dan alleen een reclamestunt, het is ook een test om te zien of dit soort fysieke verkooppunten kan aanslaan. “De opening van onze eerste retailruimte duidt opwindende tijden voor ons bedrijf aan”, zegt CEO Ian Marsh. “We reageren op het feit dat onze klanten hebben gezegd dat ze meer flexibiliteit willen op vlak van het ophalen van onze maaltijdboxen op weg naar huis.”

 

HelloFresh werd in november 2012 gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk en is wereldwijd al te vinden in negen landen. Het heeft momenteel ongeveer 850.000 abonnees.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.