HelloFresh richt zich op België vanuit nieuw dc in Etten-Leur | RetailDetail

HelloFresh richt zich op België vanuit nieuw dc in Etten-Leur

HelloFresh richt zich op België vanuit nieuw dc in Etten-Leur

Versbezorgdienst HelloFresh leverde vorige week voor de eerste keer maaltijdboxen vanuit een nieuw distributiecentrum in Etten-Leur. Met de opening van die locatie richt HelloFresh zich op de sterk groeiende Belgische markt.

Verwikkeld in verwoed gevecht

Naast Etten-Leur heeft HelloFresh ook al distributiepunten in Amsterdam, Duiven, Zoetermeer en de regio Eindhoven. Met de komst van de Allerhandebox van Albert Heijn en een gelijkaardige dienst van Jumbo raakt de sector van de maaltijdboxen in Nederland echter plots verwikkeld in een verwoed gevecht.

 

HelloFresh levert sinds begin dit jaar maaltijdboxen in België en heeft de ambitie om eind dit jaar in totaal rond 75.000 boxen per week te bezorgen in Nederland en België. Dit is ongeveer één procent van de Nederlandse en Belgische markt.

 

De maaltijdbezorger is momenteel bezig met de voorbereiding van een beursgang later dit jaar. Het concept startte vier jaar geleden in Berlijn en levert op dit moment wereldwijd vier miljoen maaltijdboxen per maand aan zowat 172.000 klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.