HelloFresh richt zich op België vanuit nieuw dc in Etten-Leur | RetailDetail

HelloFresh richt zich op België vanuit nieuw dc in Etten-Leur

HelloFresh richt zich op België vanuit nieuw dc in Etten-Leur

Versbezorgdienst HelloFresh leverde vorige week voor de eerste keer maaltijdboxen vanuit een nieuw distributiecentrum in Etten-Leur. Met de opening van die locatie richt HelloFresh zich op de sterk groeiende Belgische markt.

Verwikkeld in verwoed gevecht

Naast Etten-Leur heeft HelloFresh ook al distributiepunten in Amsterdam, Duiven, Zoetermeer en de regio Eindhoven. Met de komst van de Allerhandebox van Albert Heijn en een gelijkaardige dienst van Jumbo raakt de sector van de maaltijdboxen in Nederland echter plots verwikkeld in een verwoed gevecht.

 

HelloFresh levert sinds begin dit jaar maaltijdboxen in België en heeft de ambitie om eind dit jaar in totaal rond 75.000 boxen per week te bezorgen in Nederland en België. Dit is ongeveer één procent van de Nederlandse en Belgische markt.

 

De maaltijdbezorger is momenteel bezig met de voorbereiding van een beursgang later dit jaar. Het concept startte vier jaar geleden in Berlijn en levert op dit moment wereldwijd vier miljoen maaltijdboxen per maand aan zowat 172.000 klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.