HelloFresh verhoogt omzetprognose | RetailDetail

HelloFresh verhoogt omzetprognose

HelloFresh verhoogt omzetprognose
Foto: ThomasDeco / Shutterstock.com

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

 

Verlies daalt, omzet stijgt fors

De maaltijdboxen van HelloFresh scoorden goed in het eerste kwartaal: in het vorige kwartaal steeg de omzet met 44%, goed voor een totale omzet van 295,6 miljoen euro. Zonder wisselkoerseffecten zou de omzet zelfs met 60% gestegen zijn. De operationele winstmarge (EBITDA) kwam weliswaar nog steeds in het rood uit, maar verbeterde met 7,1 procentpunten naar -7,3%. Het operationeel verlies daalde met bijna 15% tot 28 miljoen euro in het rood. 

 

HelloFresh houdt dan ook aan zijn prognose vast om in het vierde kwartaal van dit jaar break-even te draaien. Het voorbije kwartaal bediende de maaltijdboxleverancier alvast zo’n 1,9 miljoen klanten, liefst 61% meer dan in dezelfde periode vorig jaar, en leverde het bedrijf 6,6 miljoen boxen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.