HelloFresh verhoogt omzetprognose | RetailDetail

HelloFresh verhoogt omzetprognose

HelloFresh verhoogt omzetprognose
Foto: ThomasDeco / Shutterstock.com

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

 

Verlies daalt, omzet stijgt fors

De maaltijdboxen van HelloFresh scoorden goed in het eerste kwartaal: in het vorige kwartaal steeg de omzet met 44%, goed voor een totale omzet van 295,6 miljoen euro. Zonder wisselkoerseffecten zou de omzet zelfs met 60% gestegen zijn. De operationele winstmarge (EBITDA) kwam weliswaar nog steeds in het rood uit, maar verbeterde met 7,1 procentpunten naar -7,3%. Het operationeel verlies daalde met bijna 15% tot 28 miljoen euro in het rood. 

 

HelloFresh houdt dan ook aan zijn prognose vast om in het vierde kwartaal van dit jaar break-even te draaien. Het voorbije kwartaal bediende de maaltijdboxleverancier alvast zo’n 1,9 miljoen klanten, liefst 61% meer dan in dezelfde periode vorig jaar, en leverde het bedrijf 6,6 miljoen boxen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.