Hier is RetailDetail Food nummer acht | RetailDetail

Hier is RetailDetail Food nummer acht

Hier is RetailDetail Food nummer acht

Hoe kun je Facebook beter inzetten om je supermarkt te promoten? Het is één van de vragen waarover RetailDetail Food zich buigt in het achtste nummer. 

Gepersonaliseerde krant

“Goeie content is de basis”, leren we van online marketeer Matthieu van den Bogaert. Dat geldt uiteraard ook voor RetailDetail Food, de gepersonaliseerde inspiratiekrant voor supermarktondernemers.  

 

Daarom zetten we onder andere in op een scherp interview met topman Hein Deprez van Greenyard Foods, een bezoek aan Carrefour express Merksplas, en een gesprek met de mensen van koffieproducent Café Liégeois


Maar vooral ook laat de redactie supermarktondernemers zélf aan het woord: in dit nummer vertegenwoordigers van Proxy Delhaize, Spar Colruytgroup, Spar Express (Lambrechts) en Carrefour market


Wie de gedrukte editie niet in de brievenbus vindt, leest RetailDetail Food hier helemaal gratis online.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.