Hittegolf kost bezorgrestaurants omzet

Hittegolf kost bezorgrestaurants omzet

Het aanhoudende warme weer komt bezorgrestaurants duur te staan. De hittegolf zorgt ervoor dat veel consumenten de voorkeur geven aan een snelle salade of een barbecue, in plaats van pizza's, shoarma of ander thuisbezorgd voedsel.

'Geef ons maar regen'

Dat valt af te leiden uit cijfers van Thuisbezorgd.nl, een platform waarbij ruim vijfduizend bezorgrestaurants in Nederland zijn aangesloten. Op dit moment wordt er zo'n dertig procent minder besteld dan vorige maand. Hoewel de vakantietijd en de crisis ook een rol spelen, is de daling nu sterker dan normaal.

 

Thuisbezorgd.nl zegt eind juni en begin juli juist een goede periode gehad te hebben, toen Nederland last had van veel regenbuien. "Het beste weer voor ons is regen, liefst rond etenstijd. Dan stijgt de omzet meteen met dertig procent", zegt directeur Jitze Groen van Thuisbezorgd.nl tegen Emerce.

 

Vooral sushi en spareribs krijgen klappen

Hij denkt dat de schade voor bezorgdiensten die niet via Thuisbezorgd.nl werken nog groter uitvalt. "We werken vooral met apps en die kun je buiten ook gebruiken." Als er besteld wordt, gaat het veelal om pizza en Chinees. De verkopen van sushi en spareribs zijn juist flink gedaald.

 

Thuisbezorgd.nl is een Nederlandse onderneming, die inmiddels ook in andere landen aan de weg timmert. De onderneming heeft in zeven landen 25.000 aangesloten bezorgrestaurants. De dienst bemiddelt tussen klant en restaurant en krijgt daarvoor een vergoeding van het restaurant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top