Hittegolf kost bezorgrestaurants omzet | RetailDetail

Hittegolf kost bezorgrestaurants omzet

Hittegolf kost bezorgrestaurants omzet

Het aanhoudende warme weer komt bezorgrestaurants duur te staan. De hittegolf zorgt ervoor dat veel consumenten de voorkeur geven aan een snelle salade of een barbecue, in plaats van pizza's, shoarma of ander thuisbezorgd voedsel.

'Geef ons maar regen'

Dat valt af te leiden uit cijfers van Thuisbezorgd.nl, een platform waarbij ruim vijfduizend bezorgrestaurants in Nederland zijn aangesloten. Op dit moment wordt er zo'n dertig procent minder besteld dan vorige maand. Hoewel de vakantietijd en de crisis ook een rol spelen, is de daling nu sterker dan normaal.

 

Thuisbezorgd.nl zegt eind juni en begin juli juist een goede periode gehad te hebben, toen Nederland last had van veel regenbuien. "Het beste weer voor ons is regen, liefst rond etenstijd. Dan stijgt de omzet meteen met dertig procent", zegt directeur Jitze Groen van Thuisbezorgd.nl tegen Emerce.

 

Vooral sushi en spareribs krijgen klappen

Hij denkt dat de schade voor bezorgdiensten die niet via Thuisbezorgd.nl werken nog groter uitvalt. "We werken vooral met apps en die kun je buiten ook gebruiken." Als er besteld wordt, gaat het veelal om pizza en Chinees. De verkopen van sushi en spareribs zijn juist flink gedaald.

 

Thuisbezorgd.nl is een Nederlandse onderneming, die inmiddels ook in andere landen aan de weg timmert. De onderneming heeft in zeven landen 25.000 aangesloten bezorgrestaurants. De dienst bemiddelt tussen klant en restaurant en krijgt daarvoor een vergoeding van het restaurant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.