Hittegolf kost bezorgrestaurants omzet

Hittegolf kost bezorgrestaurants omzet

Het aanhoudende warme weer komt bezorgrestaurants duur te staan. De hittegolf zorgt ervoor dat veel consumenten de voorkeur geven aan een snelle salade of een barbecue, in plaats van pizza's, shoarma of ander thuisbezorgd voedsel.

'Geef ons maar regen'

Dat valt af te leiden uit cijfers van Thuisbezorgd.nl, een platform waarbij ruim vijfduizend bezorgrestaurants in Nederland zijn aangesloten. Op dit moment wordt er zo'n dertig procent minder besteld dan vorige maand. Hoewel de vakantietijd en de crisis ook een rol spelen, is de daling nu sterker dan normaal.

 

Thuisbezorgd.nl zegt eind juni en begin juli juist een goede periode gehad te hebben, toen Nederland last had van veel regenbuien. "Het beste weer voor ons is regen, liefst rond etenstijd. Dan stijgt de omzet meteen met dertig procent", zegt directeur Jitze Groen van Thuisbezorgd.nl tegen Emerce.

 

Vooral sushi en spareribs krijgen klappen

Hij denkt dat de schade voor bezorgdiensten die niet via Thuisbezorgd.nl werken nog groter uitvalt. "We werken vooral met apps en die kun je buiten ook gebruiken." Als er besteld wordt, gaat het veelal om pizza en Chinees. De verkopen van sushi en spareribs zijn juist flink gedaald.

 

Thuisbezorgd.nl is een Nederlandse onderneming, die inmiddels ook in andere landen aan de weg timmert. De onderneming heeft in zeven landen 25.000 aangesloten bezorgrestaurants. De dienst bemiddelt tussen klant en restaurant en krijgt daarvoor een vergoeding van het restaurant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top