Hittegolf kost bezorgrestaurants omzet

Hittegolf kost bezorgrestaurants omzet

Het aanhoudende warme weer komt bezorgrestaurants duur te staan. De hittegolf zorgt ervoor dat veel consumenten de voorkeur geven aan een snelle salade of een barbecue, in plaats van pizza's, shoarma of ander thuisbezorgd voedsel.

'Geef ons maar regen'

Dat valt af te leiden uit cijfers van Thuisbezorgd.nl, een platform waarbij ruim vijfduizend bezorgrestaurants in Nederland zijn aangesloten. Op dit moment wordt er zo'n dertig procent minder besteld dan vorige maand. Hoewel de vakantietijd en de crisis ook een rol spelen, is de daling nu sterker dan normaal.

 

Thuisbezorgd.nl zegt eind juni en begin juli juist een goede periode gehad te hebben, toen Nederland last had van veel regenbuien. "Het beste weer voor ons is regen, liefst rond etenstijd. Dan stijgt de omzet meteen met dertig procent", zegt directeur Jitze Groen van Thuisbezorgd.nl tegen Emerce.

 

Vooral sushi en spareribs krijgen klappen

Hij denkt dat de schade voor bezorgdiensten die niet via Thuisbezorgd.nl werken nog groter uitvalt. "We werken vooral met apps en die kun je buiten ook gebruiken." Als er besteld wordt, gaat het veelal om pizza en Chinees. De verkopen van sushi en spareribs zijn juist flink gedaald.

 

Thuisbezorgd.nl is een Nederlandse onderneming, die inmiddels ook in andere landen aan de weg timmert. De onderneming heeft in zeven landen 25.000 aangesloten bezorgrestaurants. De dienst bemiddelt tussen klant en restaurant en krijgt daarvoor een vergoeding van het restaurant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Jumbo en La Place omhelzen blurring en elkaar

19/01/2018

Broodjes van La Place in de Jumbo-supermarkt, een mini-supermarkt in de La Place-wegrestaurants… Jumbo en La Place geloven dat de traditionele supermarkt verdwijnt en plaats ruimt voor blurring. Ze zien ook nog heel wat uitbreidingsmogelijkheden.

Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Back to top