Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding | RetailDetail

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding
Foto: Shutterstock

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

 

Van standaard tot 40% minder suiker

Een maand lang verkoopt Rewe een verpakking met vier soorten chocoladepudding. Het vraagt klanten om ze alle vier te proeven en te laten welke ze de lekkerste vinden. Het assortiment bestaat uit een potje met het standaardrecept (met 14 gram suiker per 100 gram), een potje met 20% minder suiker, eentje met 30% minder en tot slot een met 40% minder.

 

De winnaar van de smaaktest wil Rewe tegen het voorjaar (ten laatste mei) in de rekken hebben. Wellicht past de supermarktketen op basis van deze smaaktest vervolgens ook andere recepten aan. 

 

Met de co-creatiemethode betrekt de foodretailer zijn eigen klanten in de keuze om huismerkproducten ‘gezonder’ te maken en dekt het zich al in voor eventuele kritiek. Het is ook een manier om zich te differentiëren ten opzichte van A-merken. De klant heeft het immers zelf zo gewild.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.