Hogere prijzen zorgen voor winst bij Coca-Cola | RetailDetail

Hogere prijzen zorgen voor winst bij Coca-Cola

Hogere prijzen zorgen voor winst bij Coca-Cola

Frisdrankenproducent Coca-Cola heeft in het tweede kwartaal van het huidige boekjaar een nettowinst behaald die een vijfde hoger lag dan een jaar eerder. Dat was te danken aan hogere prijzen en kostenbesparingen.

Lagere omzet

De nettowinst van Coca-Cola groeide met 20% naar 3,1 miljard dollar (2,8 miljard euro), ondanks een sterke dollar die de winsten in overzeese markten drukt. De totale omzet daalde mede daarom ook met 3% naar 12,16 miljard dollar (11 miljard euro). Die dalende omzet werd wel goedgemaakt door iets hogere prijzen en door te snijden in de kosten: eerder dit jaar kondigde Coca-Cola een herstructurering aan waarbij 1.800 banen verloren zouden gaan.

 

"Onze resultaten voor het tweede kwartaal waren in lijn met de verwachtingen en tonen blijvende vooruitgang in het herstellen van het momentum voor onze wereldwijde activiteiten", zegt CEO Muhtar Kent. De grootste groeier bij de dranken was Coca-Cola Zero dat met 6% groeide. Sprite groeide met 3%, Fanta 2% en Coca-Cola met 1%. Coca-Cola Light moest dan weer 7% achteruit, mogelijk onder druk van de nieuwere merken Zero en Coca-Cola Life.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.