Holland & Barrett wil veganistische winkels openen | RetailDetail

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen
© Black Hill Design / Shutterstock.com

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

 

"Vegan is onze markt"

De gezondheidsbewuste consument komt heel sterk op, vertelt de topman van Holland & Barrett in een interview met The Telegraph. Vooral veganisme is een groeiende beweging, en die trend past volgens hem zeker bij de keten van speciaalzaken met een focus op gezondheidsproducten. “We werken aan een exclusief veganistische winkel”, laat de topman optekenen. “Het is onze markt en we moeten er op inspelen.” 

 

De retailtopman spreekt uit ervaring, want ook zijn eigen (voordien vleesliefhebbende) echtgenote maakte de overgang naar veganisme, geïnspireerd door de toenemende populariteit onder beroemdheden en op sociale media.

 

Druk van bewuste consumenten

Of de vegan-winkels zich zullen ontpoppen tot een eigen formule en in hoeverre de plannen al concreet zijn, is echter nog niet bekend. Wel past Holland & Barrett het assortiment in de bestaande winkels al aan om bewuste consumenten tegemoet te komen, vertelt Aldis nog. 

 

Zo verwijderde de keten producten met gelatine uit het aanbod en haalde ze ook artikelen met krill uit de rekken na protest van Greenpeace en zo’n 45.000 klachtenmails over het gebruik van de planktonsoort.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.