Holland & Barrett wil veganistische winkels openen | RetailDetail

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen
© Black Hill Design / Shutterstock.com

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

 

"Vegan is onze markt"

De gezondheidsbewuste consument komt heel sterk op, vertelt de topman van Holland & Barrett in een interview met The Telegraph. Vooral veganisme is een groeiende beweging, en die trend past volgens hem zeker bij de keten van speciaalzaken met een focus op gezondheidsproducten. “We werken aan een exclusief veganistische winkel”, laat de topman optekenen. “Het is onze markt en we moeten er op inspelen.” 

 

De retailtopman spreekt uit ervaring, want ook zijn eigen (voordien vleesliefhebbende) echtgenote maakte de overgang naar veganisme, geïnspireerd door de toenemende populariteit onder beroemdheden en op sociale media.

 

Druk van bewuste consumenten

Of de vegan-winkels zich zullen ontpoppen tot een eigen formule en in hoeverre de plannen al concreet zijn, is echter nog niet bekend. Wel past Holland & Barrett het assortiment in de bestaande winkels al aan om bewuste consumenten tegemoet te komen, vertelt Aldis nog. 

 

Zo verwijderde de keten producten met gelatine uit het aanbod en haalde ze ook artikelen met krill uit de rekken na protest van Greenpeace en zo’n 45.000 klachtenmails over het gebruik van de planktonsoort.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.