Hoofd e-commerce Ahold Delhaize trekt naar Unilever | RetailDetail

Hoofd e-commerce Ahold Delhaize trekt naar Unilever

Hoofd e-commerce Ahold Delhaize trekt naar Unilever
Shutterstock

Hanneke Faber, verantwoordelijk voor e-commerce en innovatie binnen Ahold Delhaize, gaat op het eind van het jaar het supermarktbedrijf verlaten. Zij maakt de overstap naar Unilever, waar ze de Europese afdeling gaat leiden.

Meer kennis delen

Faber was binnen Ahold Delhaize het hoofd van Bol.com. Haar verantwoordelijkheden worden nu overgeheveld naar Wouter Kolk, die supermarktketens Albert Heijn en Delhaize al onder zijn hoede heeft. Sinds februari van dit jaar is Peapod, de Amerikaanse online supermarkt van Ahold Delhaize, al een verantwoordelijkheid van Kevin Holt, COO van Ahold USA.

 

Dat is een bewuste keuze van Ahold Delhaize: omdat online en offline steeds meer naar elkaar toegroeien, werd besloten om de webwinkels ook onder te brengen bij de directeurs die verantwoordelijk zijn voor de supermarkten. Zo moet de samenwerking intenser worden en moeten de verschillende webwinkels ook meer kunnen profiteren van de gedeelde kennis.

 

Dick Boer, CEO van Ahold Delhaize zegt het vertrekt van Faber te betreuren. “Ik wil Hanneke bedanken voor haar bijdrage aan Ahold Delhaize en de energie die ze heeft gestoken in het uitvoeren van onze digitale groeistrategie”, zegt hij in een persbericht. “Ze verlaat ons terwijl we goed op weg zijn om bijna 3 miljard euro online consumentenomzet te halen in 2017, en bijna 5 miljard euro tegen 2020.”

 

Ahold Delhaize zal wel nog op zoek gaan naar een nieuwe e-commercedirecteur, maar die functie krijgt dus een andere invulling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.