Hoogste baas C1000 ruimt het veld | RetailDetail

Hoogste baas C1000 ruimt het veld

Hoogste baas C1000 ruimt het veld

Tom Heidman neemt per direct afscheid als directievoorzitter bij C1000. De topman van de supermarktketen zegt daarmee te willen voorkomen dat er situaties ontstaan waarbij er twee kapiteins op één schip aanwezig zijn.

Het vertrek van Heidman komt twee dagen na de goedkeuring van de overname van C1000 door Jumbo door kartelwaakhond NMa. Joost Sliepenbeek, de hoogste financiële man bij C1000, neemt de functie van Heidman over. De directie van Jumbo Holding bestaat nu uit Frits van Eerd, Ton van Veen en Joost Sliepenbeek. "Wij betreuren het vertrek van Tom, maar respecteren zijn keuze. Zijn expertise en betrokkenheid waren voor ons van grote waarde en hij heeft veel voor C1000 betekend", zegt Van Eerd in een reactie.

 

Geen twee kapiteins op hetzelfde schip

Heidman zelf is duidelijk over zijn vertrek. "In de afgelopen maanden hebben we de gelegenheid gehad om op hele constructieve wijze van gedachten te wisselen over invulling van het bestuur van de nieuwe organisatie. Ik ben daarbij tot de conclusie gekomen dat we in een situatie zouden kunnen komen waarbij er 'twee kapiteins op een schip' zijn. Dat zou voor niemand goed zijn. Ik heb dit kenbaar gemaakt en in goed overleg met de overige bestuursleden besloten dat nu de overname helemaal rond is, dit het beste moment is om het bedrijf te verlaten."

 

Heidman was door investeerder CVC aangezocht om C1000 te leiden nadat het bedrijf zich had losgemaakt van Ahold. Het vertrek versterkt wel de speculaties dat Jumbo en C1000 in elkaar zullen worden geschoven. Heidman beweerde enkele maanden geleden nog dat C1000 over vijf jaar nog zou bestaan, waarmee hij leek te reageren op opmerkingen van zijn voorganger Jan Brouwer, die in de overname door Jumbo het begin van het einde voor de C1000-formule zag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.