Hoogste baas C1000 ruimt het veld

Hoogste baas C1000 ruimt het veld

Tom Heidman neemt per direct afscheid als directievoorzitter bij C1000. De topman van de supermarktketen zegt daarmee te willen voorkomen dat er situaties ontstaan waarbij er twee kapiteins op één schip aanwezig zijn.

Het vertrek van Heidman komt twee dagen na de goedkeuring van de overname van C1000 door Jumbo door kartelwaakhond NMa. Joost Sliepenbeek, de hoogste financiële man bij C1000, neemt de functie van Heidman over. De directie van Jumbo Holding bestaat nu uit Frits van Eerd, Ton van Veen en Joost Sliepenbeek. "Wij betreuren het vertrek van Tom, maar respecteren zijn keuze. Zijn expertise en betrokkenheid waren voor ons van grote waarde en hij heeft veel voor C1000 betekend", zegt Van Eerd in een reactie.

 

Geen twee kapiteins op hetzelfde schip

Heidman zelf is duidelijk over zijn vertrek. "In de afgelopen maanden hebben we de gelegenheid gehad om op hele constructieve wijze van gedachten te wisselen over invulling van het bestuur van de nieuwe organisatie. Ik ben daarbij tot de conclusie gekomen dat we in een situatie zouden kunnen komen waarbij er 'twee kapiteins op een schip' zijn. Dat zou voor niemand goed zijn. Ik heb dit kenbaar gemaakt en in goed overleg met de overige bestuursleden besloten dat nu de overname helemaal rond is, dit het beste moment is om het bedrijf te verlaten."

 

Heidman was door investeerder CVC aangezocht om C1000 te leiden nadat het bedrijf zich had losgemaakt van Ahold. Het vertrek versterkt wel de speculaties dat Jumbo en C1000 in elkaar zullen worden geschoven. Heidman beweerde enkele maanden geleden nog dat C1000 over vijf jaar nog zou bestaan, waarmee hij leek te reageren op opmerkingen van zijn voorganger Jan Brouwer, die in de overname door Jumbo het begin van het einde voor de C1000-formule zag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Back to top