Hoogste baas C1000 ruimt het veld

Hoogste baas C1000 ruimt het veld

Tom Heidman neemt per direct afscheid als directievoorzitter bij C1000. De topman van de supermarktketen zegt daarmee te willen voorkomen dat er situaties ontstaan waarbij er twee kapiteins op één schip aanwezig zijn.

Het vertrek van Heidman komt twee dagen na de goedkeuring van de overname van C1000 door Jumbo door kartelwaakhond NMa. Joost Sliepenbeek, de hoogste financiële man bij C1000, neemt de functie van Heidman over. De directie van Jumbo Holding bestaat nu uit Frits van Eerd, Ton van Veen en Joost Sliepenbeek. "Wij betreuren het vertrek van Tom, maar respecteren zijn keuze. Zijn expertise en betrokkenheid waren voor ons van grote waarde en hij heeft veel voor C1000 betekend", zegt Van Eerd in een reactie.

 

Geen twee kapiteins op hetzelfde schip

Heidman zelf is duidelijk over zijn vertrek. "In de afgelopen maanden hebben we de gelegenheid gehad om op hele constructieve wijze van gedachten te wisselen over invulling van het bestuur van de nieuwe organisatie. Ik ben daarbij tot de conclusie gekomen dat we in een situatie zouden kunnen komen waarbij er 'twee kapiteins op een schip' zijn. Dat zou voor niemand goed zijn. Ik heb dit kenbaar gemaakt en in goed overleg met de overige bestuursleden besloten dat nu de overname helemaal rond is, dit het beste moment is om het bedrijf te verlaten."

 

Heidman was door investeerder CVC aangezocht om C1000 te leiden nadat het bedrijf zich had losgemaakt van Ahold. Het vertrek versterkt wel de speculaties dat Jumbo en C1000 in elkaar zullen worden geschoven. Heidman beweerde enkele maanden geleden nog dat C1000 over vijf jaar nog zou bestaan, waarmee hij leek te reageren op opmerkingen van zijn voorganger Jan Brouwer, die in de overname door Jumbo het begin van het einde voor de C1000-formule zag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top