Hoogvliet opent in één klap 42 afhaallocaties | RetailDetail

Hoogvliet opent in één klap 42 afhaallocaties

Hoogvliet opent in één klap 42 afhaallocaties

Supermarktketen Hoogvliet opent op 27 november virtuele deuren bij 42 van de 63 supermarkten van het concern. Hoogvliet maakt daarmee in één klap een grote entree op een markt die beheerst leek te worden door marktleider Albert Heijn: Hoogvliet is nu de keten met de meeste afhaalpunten.

Keten met meeste afhaalpunten

Klanten kunnen in drie stappen hun bestellingen doorgeven, waarna Hoogvliet de boodschappen verzamelt in het nieuwe distributiecentrum, dat boven het versdistributiecentrum van de formule in Alphen aan den Rijn is gebouwd. Bestellingen die voor middernacht zijn doorgegeven, kunnen de volgende dag vanaf twee uur in de middag worden opgepikt.

 

De formule heeft een speciale tas laten ontwikkelen om verse en diepvriesproducten lange tijd op de juiste temperatuur te houden zodat klanten rustig naar huis kunnen rijden. De afhaalpunten van Hoogvliet zijn voorzien van gekoelde ruimtes die ervoor zorgen dat klanten de producten op de juiste temperatuur ontvangen.

 

Hoogvliet brengt 2,49 euro per bestelling in rekening. Als kennismakingsactie krijgen nieuwe klanten die voor minimaal vijftig euro aan bestellingen doorgeven tien euro korting op hun eerste online bestelling. Het assortiment van de websupermarkt van Hoogvliet is vrijwel gelijk aan het assortiment van de supermarkten van de keten. Deze zijn vooral in Zuid-Holland, Utrecht en Gelderland te vinden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.