Hoornse investeerder neemt MultiVlaai over | RetailDetail

Hoornse investeerder neemt MultiVlaai over

Hoornse investeerder neemt MultiVlaai over

Hermans Invests neemt gebaksspecialist MultiVlaai en zijn 112 vestigingen over van Bakkersland, dat nog wel de bekende Limburgse vlaaien mag blijven maken.

Populair in heel Nederland

Vanuit de Bakkersland-fabriek in Sevenum is de Limburgse vlaai populair geworden in heel Nederland, zegt oprichter Ton Beunis van MultiVlaai. Hij verkocht de typisch Limburgse vlaai vanuit zijn auto aan liefhebbers. Later kwamen er echte winkels en tegenwoordig is MultiVlaai met meer dan honderd filialen vertegenwoordigd in heel Nederland, maar opvallend genoeg heeft de keten slechts twee winkels in Limburg, in Venlo en Beek.

 

Eugène Scholten, algemeen directeur van Bakkersland, denkt dat MultiVlaai beter tot zijn recht zal komen binnen een organisatie die ervaring heeft met franchising. Hermans Investments maakt deel uit van de Hermans Groep van de Hoornse ondernemer Kees Hermans, die groot geworden is met de verkoop van ramsjpartijen cd's, boeken en computerspelletjes. Het zakenblad Quote taxeert zijn vermogen op 21 tot 25 miljoen euro.

 

De samenwerking tussen Bakkersland en MultiVlaai zal wel worden voortgezet: de bakkerij in Sevenum zal blijven instaan de productie en levering van vlaaien. Alle medewerkers van de 112 vestigingen van de Limburgse vlaaienleverancier verhuizen mee naar de nieuwe eigenaar, zodat er geen banen verloren gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.