Hoornse investeerder neemt MultiVlaai over

Hoornse investeerder neemt MultiVlaai over

Hermans Invests neemt gebaksspecialist MultiVlaai en zijn 112 vestigingen over van Bakkersland, dat nog wel de bekende Limburgse vlaaien mag blijven maken.

Populair in heel Nederland

Vanuit de Bakkersland-fabriek in Sevenum is de Limburgse vlaai populair geworden in heel Nederland, zegt oprichter Ton Beunis van MultiVlaai. Hij verkocht de typisch Limburgse vlaai vanuit zijn auto aan liefhebbers. Later kwamen er echte winkels en tegenwoordig is MultiVlaai met meer dan honderd filialen vertegenwoordigd in heel Nederland, maar opvallend genoeg heeft de keten slechts twee winkels in Limburg, in Venlo en Beek.

 

Eugène Scholten, algemeen directeur van Bakkersland, denkt dat MultiVlaai beter tot zijn recht zal komen binnen een organisatie die ervaring heeft met franchising. Hermans Investments maakt deel uit van de Hermans Groep van de Hoornse ondernemer Kees Hermans, die groot geworden is met de verkoop van ramsjpartijen cd's, boeken en computerspelletjes. Het zakenblad Quote taxeert zijn vermogen op 21 tot 25 miljoen euro.

 

De samenwerking tussen Bakkersland en MultiVlaai zal wel worden voortgezet: de bakkerij in Sevenum zal blijven instaan de productie en levering van vlaaien. Alle medewerkers van de 112 vestigingen van de Limburgse vlaaienleverancier verhuizen mee naar de nieuwe eigenaar, zodat er geen banen verloren gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

15/01/2018

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

15/01/2018

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

Delhaize herschikt directiecomité

15/01/2018

Zopas kondigde Delhaize enkele wijzigingen aan in de samenstelling van zijn directiecomité. De retailer lanceerde ook een nieuwe campagne, met de slogan ‘Mee met ’t leven’.

Back to top