Huismerk Jumbo wint internationale prijs | RetailDetail

Huismerk Jumbo wint internationale prijs

Huismerk Jumbo wint internationale prijs

Vijf huismerkproducten van Jumbo hebben een Superior Taste Award gekregen, uitgereikt door onder meer topchefs uit heel Europa, vanwege hun smaak.

Prestigieuze award

De Award van het International Taste & Quality Institute wordt door opinieleiders en Michelin-chefs toegekend. De juryleden uit vijftien landen proeven blind en zijn allemaal specialisten in hun vakgebied en lid van Europa's meest prestigieuze culinaire verenigingen.

 

Uiteindelijk vielen de mango-passiejam en mayonaise zongedroogde tomaat van de pas geintroduceerde Jumbo 'Thuis-uit-eten'-lijn in de prijzen. Ook twee artikelen die de supermarktketen vorig jaar introduceerde, smaakboter sjalot-tijm en kippenbouillon, werden erg goed gewaardeerd. Alle vier de artikelen kregen twee sterren en werden daarmee uitgeroepen tot opmerkelijk product.

 

De lemon-currysaus kreeg nog één ster van het instituut en werd beoordeeld als 'goed smakend product'. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.