Huismerk Jumbo wint internationale prijs | RetailDetail

Huismerk Jumbo wint internationale prijs

Huismerk Jumbo wint internationale prijs

Vijf huismerkproducten van Jumbo hebben een Superior Taste Award gekregen, uitgereikt door onder meer topchefs uit heel Europa, vanwege hun smaak.

Prestigieuze award

De Award van het International Taste & Quality Institute wordt door opinieleiders en Michelin-chefs toegekend. De juryleden uit vijftien landen proeven blind en zijn allemaal specialisten in hun vakgebied en lid van Europa's meest prestigieuze culinaire verenigingen.

 

Uiteindelijk vielen de mango-passiejam en mayonaise zongedroogde tomaat van de pas geintroduceerde Jumbo 'Thuis-uit-eten'-lijn in de prijzen. Ook twee artikelen die de supermarktketen vorig jaar introduceerde, smaakboter sjalot-tijm en kippenbouillon, werden erg goed gewaardeerd. Alle vier de artikelen kregen twee sterren en werden daarmee uitgeroepen tot opmerkelijk product.

 

De lemon-currysaus kreeg nog één ster van het instituut en werd beoordeeld als 'goed smakend product'. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.