Hypermarkt Kuringen heropend na verbouwing | RetailDetail

Hypermarkt Carrefour Kuringen heropend na verbouwing

Hypermarkt Carrefour Kuringen heropend na verbouwing
Carrefour

Vandaag is de Hypermarkt Carrefour in Kuringen heropend, nadat de winkel volledig in een nieuw jasje werd gestoken. Die werken hebben 5,5 maanden in beslag genomen en moeten de winkel moderner doen overkomen bij de klanten.

Shop-in-shops

In het nieuwe concept zouden klanten niet langer het gevoel mogen hebben rond te dwalen in een hypermarkt, maar is alles opgedeeld volgens thema met een soort shop-in-shops ontstaan. Zo moet de Hypermarkt meer overkomen als een markthal dan als een normale supermarkt. Op de visafdeling is bijvoorbeeld niet enkel de verse vis te vinden, maar ook de zuurwaren en visconserven die vroeger tussen de conserven stonden. Op de visafdeling is tevens een sushistand waar hele dag door verse sushi wordt bereid. 

 

De hypermarkthal heeft ook een bakkersatelier, een slagerij, een traiteurafdeling met een nieuw gamma verse pizza’s, bereide gerechten en een kaastoog met 200 verschillende kazen. Tot slot is de afdeling multimedia uitgebreid met zo’n 500 referenties en een premiumzone voor de televisietoestellen.

 

Duurzaamheid

Daarnaast zijn de meubelen lager gemaakt, waardoor de klant een beter overzicht heeft over de hele winkel en bovendien alle producten binnen handbereik liggen. Voor de inrichting werd gekozen voor eenvoudige en moderne meubelen, waarbij veel gebruik is gemaakt van materialen als hout en baksteen. Elke afdeling heeft daarbij zijn eigen uitstraling.

 

Er werd ook veel aandacht geschonken aan duurzaamheid. De papieren affiches zijn vervangen door digitale schermen en er werden nieuwe koelmeubels geïnstalleerd die minder energie verbruiken. De isolatie is verder verbeterd en de verlichting bestaat uitsluitend uit ledlampen. Voor het sanitair wordt voortaan ook enkel regenwater gebruikt. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.