IJsjesformule Baskin-Robbins opent ijssalons in Nederland | RetailDetail

IJsjesformule Baskin-Robbins opent ijssalons in Nederland

IJsjesformule Baskin-Robbins opent ijssalons in Nederland
Foto: eyesofarts / Shutterstock.com

Net op de tijd voor de zomer krijgt Nederland er nieuwe ijssalons bij: de Amerikaanse ijsjesformule Baskin-Robbins opent eind volgende maand een eerste Nederlandse winkel. Tegen eind dit jaar wil de ijsketen drie vestigingen.

 

IJsjes thuis, in het salon of in de supermarkt

Baskin-Robbins is een zusterbedrijf van Dunkin' Donuts, dat vorig jaar ook al zijn intrede op de Nederlandse markt maakte. Het ijsmerk is tot nu toe vooral bekend in de Verenigde Staten, al is het ook actief in Spanje en Engeland.


In Nederland wil de ijsjesproducent meteen inzetten op meerdere kanalen: in de eigen winkels kunnen consumenten ijsjes, milkshakes en ijstaarten kopen, maar er zijn ook warme dranken en pannenkoeken, wafels of ander gebak te krijgen. Baskin-Robbins heeft daarnaast de bedoeling om zijn producten via de supermarkten te verdelen en wil ook ijs laten leveren bij de mensen thuis via maaltijdbezorgdiensten. 


Waar het eerste ijssalon eind april opent, heeft het merk nog niet bekendgemaakt, maar het laat wel al weten op drie vestigingen te mikken voor het einde van 2018. Op termijn rekent Baskin-Robbins op tien tot vijftien winkels in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.