IJsjesformule Baskin-Robbins opent ijssalons in Nederland | RetailDetail

IJsjesformule Baskin-Robbins opent ijssalons in Nederland

IJsjesformule Baskin-Robbins opent ijssalons in Nederland
Foto: eyesofarts / Shutterstock.com

Net op de tijd voor de zomer krijgt Nederland er nieuwe ijssalons bij: de Amerikaanse ijsjesformule Baskin-Robbins opent eind volgende maand een eerste Nederlandse winkel. Tegen eind dit jaar wil de ijsketen drie vestigingen.

 

IJsjes thuis, in het salon of in de supermarkt

Baskin-Robbins is een zusterbedrijf van Dunkin' Donuts, dat vorig jaar ook al zijn intrede op de Nederlandse markt maakte. Het ijsmerk is tot nu toe vooral bekend in de Verenigde Staten, al is het ook actief in Spanje en Engeland.


In Nederland wil de ijsjesproducent meteen inzetten op meerdere kanalen: in de eigen winkels kunnen consumenten ijsjes, milkshakes en ijstaarten kopen, maar er zijn ook warme dranken en pannenkoeken, wafels of ander gebak te krijgen. Baskin-Robbins heeft daarnaast de bedoeling om zijn producten via de supermarkten te verdelen en wil ook ijs laten leveren bij de mensen thuis via maaltijdbezorgdiensten. 


Waar het eerste ijssalon eind april opent, heeft het merk nog niet bekendgemaakt, maar het laat wel al weten op drie vestigingen te mikken voor het einde van 2018. Op termijn rekent Baskin-Robbins op tien tot vijftien winkels in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.