IKEA ontwikkelt nu ook een echte 'bug burger'

IKEA ontwikkelt nu ook een echte 'bug burger'

IKEA ontwikkelt nu ook een echte 'bug burger'
SPACE10 by Ikea

SPACE10, het innovatielab van meubelgigant Ikea, komt voor de dag met een gezond alternatief voor de de klassieke hamburger. Het vlees wordt vervangen door rode biet en meelworm. Ook een 'dogless hotdog' zit in de pijplijn.

 

Burger met meelworm

Vorige maand stelde Ikea nog zijn Veggie Dog voor, een veganistische hotdog die vanaf deze zomer ook bij ons te verkrijgen zal zijn. Nu is het de beurt aan de Bug Burger, die een gezonde draai geeft aan de hamburger. De nieuwkomer binnen het foodassortiment van Ikea vervangt rundsvlees door een mix van 100g rode biet, 50g pastinaak, 50g aardappelen en 50g meelworm, de larve van de nachtkever. De Bug Burger wordt geserveerd op een wit broodje, gegarneerd met radijs, rode biet, bessenketchup, een spread van bieslook en een salade mix.

 

Het is niet de eerste keer dat Ikea's innovatielab SPACE10 vegetarische en veganistische alternatieven aan het publiek voorstelt. Enkele jaren geleden kwam het met vegetarische Zweedse balletjes, die inmiddels al wel ingang vonden in het voedingsassortiment in de IKEA-restaurants.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.