Ikea opent pop-uprestaurant in Parijs | RetailDetail

Ikea opent pop-uprestaurant in Parijs

Ikea opent pop-uprestaurant in Parijs

De Zweedse meubelketen Ikea opent vanavond zijn eerste pop-uprestaurant in Parijs. Voor het interieur werd natuurlijk gekozen voor producten die bij Ikea te vinden zijn, maar ook een aantal ingrediënten van de gerechten zijn afkomstig van Ikea.

 

Alle winst naar goed doel

De gerechten zullen gemaakt worden door een aantal amateurchefs, die werden uitgekozen door de internetgebruikers. Tot 25 juni krijgt elke dag een nieuweling de mogelijkheid om zijn talent tentoon te spreiden.

 

De gerechten worden verkocht tegen een vaste prijs van 10 euro en alle winst wordt gedoneerd aan een goed doel. Ikea heeft vooral tot doel om met het pop-uprestaurant de vernieuwing in de restaurants van de keten onder de aandacht te brengen. Ondertussen heeft het immers al 15 restaurants, die in de winkels aanwezig zijn, vernieuwd.

 

“We willen mensen rond de tafel krijgen. Concreet wil dat zeggen dat we ons assortiment hebben uitgebreid met hoogwaardige, gecertificeerde, veilige en toegankelijke producten”, zegt Faustine Colin, adjunct-directeur van Ikea Food France.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.