Ikea opent pop-uprestaurant in Parijs | RetailDetail

Ikea opent pop-uprestaurant in Parijs

Ikea opent pop-uprestaurant in Parijs

De Zweedse meubelketen Ikea opent vanavond zijn eerste pop-uprestaurant in Parijs. Voor het interieur werd natuurlijk gekozen voor producten die bij Ikea te vinden zijn, maar ook een aantal ingrediënten van de gerechten zijn afkomstig van Ikea.

 

Alle winst naar goed doel

De gerechten zullen gemaakt worden door een aantal amateurchefs, die werden uitgekozen door de internetgebruikers. Tot 25 juni krijgt elke dag een nieuweling de mogelijkheid om zijn talent tentoon te spreiden.

 

De gerechten worden verkocht tegen een vaste prijs van 10 euro en alle winst wordt gedoneerd aan een goed doel. Ikea heeft vooral tot doel om met het pop-uprestaurant de vernieuwing in de restaurants van de keten onder de aandacht te brengen. Ondertussen heeft het immers al 15 restaurants, die in de winkels aanwezig zijn, vernieuwd.

 

“We willen mensen rond de tafel krijgen. Concreet wil dat zeggen dat we ons assortiment hebben uitgebreid met hoogwaardige, gecertificeerde, veilige en toegankelijke producten”, zegt Faustine Colin, adjunct-directeur van Ikea Food France.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nederlanders kopen flink meer keukens

22/05/2018

Nederlandse woonwinkels zagen hun omzet in het eerste kwartaal gemiddeld met 3,4 procent groeien. Dat hadden ze vooral te danken aan de keukenverkopers, die een omzetgroei van liefst 11,6 procent optekenden. 

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.