Interfrost Foodservice heet voortaan Oresto Food Partners

Interfrost Foodservice heet voortaan Oresto Food Partners

Interfrost Foodservice heet voortaan Oresto Food Partners

Interfrost Foodservice verandert van naam en heet voortaan Oresto Food Partners. De naamswijziging komt er, omdat de naam Interfrost volgens het bedrijf de lading van het assortiment niet meer dekt.

Grossiers geven eigen logo op

“Ons gamma bestaat momenteel uit 50.000 artikelen, van verse en droge voeding over dranken en diepvriesproducten tot non-food. Het dekte al lang de term interfrost niet meer. Dat doet mensen in de eerste plaats denken aan diepvriesproducten”, zegt manager Chantal Philtjens aan Made in Vlaams-Brabant.

 

De nieuwe naam moet een restaurantassociatie oproepen en moet bovendien zowel voor Nederlandstalige als Franstalige klanten verstaanbaar zijn. Alle grossiers die mee achter Oresto Food Partners zitten, zullen hun eigen logo opgeven en de nieuwe naam aanbrengen op hun vrachtwagens.

 

Interfrost Belgium werd in 1989 opgericht door negen Belgische grossiers; die dankzij de samenwerking betere inkoopvoorwaarden wilden afdwingen. In 2008 werd de naam veranderd naar Interfrost Foodservice en ondertussen bestaat de samenwerking al uit negentien bedrijven in België en Luxemburg, die samen goed zijn voor een omzet van 210 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.