Intermarché gaat viraal met romantische tv-spot | RetailDetail

Intermarché gaat viraal met romantische tv-spot

Intermarché gaat viraal met romantische tv-spot
Intermarché

Een nieuwe, atypische televisiespot van de Franse supermarktketen Intermarché creëert een enorme buzz op sociale media, ook buiten Frankrijk. De retailer is met deze publiciteitsstunt niet aan zijn proefstuk toe. 

Verliefd op caissière

De televisiespot vertelt het verhaal van een jongeman die verliefd wordt op de caissière van de lokale Intermarché. Om haar te verleiden, verandert hij zijn consumptiegedrag: in plaats van fastfood te kopen, gaat hij zelf in de keuken aan de slag met verse producten. 

 

Met filmische beelden, romantische muziek en een duur van wel drie minuten heeft de reclamespot blijkbaar een gevoelige snaar geraakt. Toen hij afgelopen zaterdag voor het eerst werd vertoond op de Franse zender TF1, ging de hashtag #lamourlamour meteen viraal. Op amper enkele dagen tijd scoorde het filmpje wel vijf miljoen views op Facebook, twee miljoen op Twitter en 400.000 op Youtube. Ook de internationale reclamevakpers is lovend. 

 

Het is niet de eerste opmerkelijke reclamestunt voor Intermarché: enkele jaren geleden verbaasde de keten de wereld met z’n bekroonde campagne voor lelijke groenten, die snel navolging kreeg bij andere ketens, ook in België (Delhaize) en Nederland (Albert Heijn). 

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.