Intermarché treedt toe tot de Belgische Franchise Federatie

Intermarché treedt toe tot de Belgische Franchise Federatie

Intermarché treedt toe tot de Belgische Franchise Federatie

De Belgische Franchise Federatie (BFF) heeft er een nieuw effectief lid bij in de Franse formule Intermarché.

Deontologische code

Met de toetreding bevestigt Intermarché België dat zij de Europese Deontologische Erecode volgt, zo meldt de BFF. Die code streeft naar een evenwichtige win-winrelatie tussen franchisegever en franchisenemer. Alle leden van de BBF moeten ze ondertekenen om effectief lid te kunnen worden.

 

Intermarché is in (Franstalig) België aanwezig sinds 1991 en telt momenteel een tachtigtal vestigingen, bijna allemaal gerund door zelfstandige uitbaters. De groep werkt met twee formules: Intermarché Contact (buurtwinkels van 400 tot 1.000 m², voornamelijk op het platteland en in stedelijke gebieden) en Intermarché Super (1.000 tot 4.000 m², vooral in voorsteden en retailparken).

 

Intermarché is onderdeel van de Groupement des Mousquetaires, Europa’s grootste onafhankelijke groep van zelfstandige supermarktuitbaters ‑ 2.940 volgens de Franse website ‑ en telt meer dan 4.000 winkels. Behalve Intermarché is de distributeur ook nog actief met de ketens Netto (voedingsdiscounts), BricoMarché en BricoCash (doe-het-zelf), Roady (autocentra) en Poivre Rouge (restaurants).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.