Intermarché Waregem wordt Carrefour market | RetailDetail

Intermarché Waregem wordt Carrefour market

Intermarché Waregem wordt Carrefour market

De Musketiers sluiten het hoofdstuk Vlaanderen definitief af: de laatste vestiging van Intermarché ten noorden van de taalgrens gaat dicht. Begin 2017 neemt Carrefour de zaak over. 

Franchisewinkel

De supermarkt van 1900 m² aan de Hippodroomstraat (Zuiderlaan) in Waregem sluit in januari de deuren en wordt daarna een Carrefour market, die in franchise wordt uitgebaat. Dat bevestigt Carrefour-woordvoerder Baptiste Van Outryve. Welke franchisenemer het wordt, wil hij nog niet zeggen zolang de contracten niet definitief zijn getekend.

 

Intermarché had naast Waregem ook Vlaamse vestigingen in Adegem en Wetteren, maar die zijn al langer dicht. Tot een doorbraak boven de taalgrens kwam het immers nooit en de beslissing om Waregem op te geven, komt dan ook niet als een verrassing. De Musketiers kunnen zich nu concentreren op hun iets meer dan zeventig winkels in het Franstalige landsgedeelte. 

 

Overigens is Waregem een drukbezet gebied wat supermarkten betreft: Carrefour heeft er al een hypermarkt en een market (allebei buiten het centrum) en ook Lidl en Spar hebben er twee vestigingen. Verder zijn AD Delhaize, Aldi en Colruyt er aanwezig. De Intermarché stond al sinds november 2014 over te nemen en geruchten waren dan ook niet van de lucht: die spraken wel eerst over Lidl als mogelijke overnemer, dan over Albert Heijn

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.