Italiaans bier erkend als elfde Trappist | RetailDetail

Italiaans bier erkend als elfde Trappist

Italiaans bier erkend als elfde Trappist

Het selecte clubje van de trappistenbieren heeft er een nieuw lid bij: het Italiaanse 'Tre Fontane', gebrouwen in de gelijknamige abdij in Rome. Dat brengt het aantal trappistenbieren wereldwijd op elf.

1.000 hectoliter per jaar

Tre Fontane heeft een alcoholpercentage van 8,5% en wordt gebrouwen volgens een aloud recept van de Romeinse monnikengemeenschap. Het bier heeft een "mild-zoete afdronk die het dankt aan het eucalyptuskruid dat met zijn verzachtende toets de smaak zuivert en verfrist. De bitterheid van de hop houdt deze zoetheid in evenwicht", aldus de Internationale Vereniging Trappist.

 

De monniken van Tre Fontane brouwen er jaarlijks maar 1.000 hectoliter van. De nieuwste trappist is (vooralsnog) uitsluitend te koop in de winkel van de abdij en in enkele horecazaken in Rome. De abdij produceert behalve bier ook olijfolie, honing, chocolade en likeur.

 

De erkenning van Tre Fontane brengt het aantal officiële trappistenbieren nu op elf. Daarvan zijn er zes afkomstig uit België (Achel, Chimay, Orval, Rochefort, Westmalle en Westvleteren), twee uit Nederland (La Trappe en Zundert) en telkens eentje uit Oostenrijk (Engelszell) en de Verenigde Staten (Spencer).

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.