Jamie Oliver smeert broodjes in Markthal Rotterdam | RetailDetail

Jamie Oliver smeert broodjes in Markthal Rotterdam

Jamie Oliver smeert broodjes in Markthal Rotterdam

Jamie Oliver maakt vrijdag 15 mei op Food Revolution Day in Markthal Rotterdam gezonde sandwiches samen met kinderen van de Nieuwe Park Rozenburgschool. Jamie’s Italian neemt namelijk deel aan de wereldwijde actiedag voor gezonde en verse voeding, die dan plaatsvindt in de Wereld van Smaak in de Markthal. 

 

Food Revolution Day

De Engelse kok Jamie Oliver richtte Food Revolution Day drie jaar geleden op om het belang van gezond eten, verse producten en basiskookvaardigheid over te brengen aan de volgende generatie. Food Revolution Day is dan ook een wereldwijde dag van actie om voedseleducatie op het schoolprogramma te krijgen.

 

Duizenden evenementen over de hele wereld benadrukken daarbij het belang van voedseleducatie op scholen. Meer dan 43 miljoen kinderen wereldwijd onder de 5 jaar hebben immers overgewicht of lijden aan obesitas.

 

Vorig jaar vonden er meer dan 10.000 Food Revolution Day-evenementen plaats in 121 landen over de hele wereld en werd het Guinness World Record voor ‘Grootste kookles op 1 dag’ behaald.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.