Jan Brouwer rekent op einde van C1000

Jan Brouwer rekent op einde van C1000

Voormalig C1000-topman Jan Brouwer verwacht dat de C1000-formule na de overname door Jumbo geen lang leven meer beschoren is. "C1000 gaat uiteindelijk verdwijnen", zegt hij in het maandblad Foodmagazine.

Jan Brouwer geldt, ondanks het feit dat hij er al enkele jaren weg is, nog altijd als "Mister C1000". In Foodmagazine voorspelt hij dat de ontmanteling van de formule vijf jaar zal duren. "De integratie start met de backoffice en langzaam maar zeker zullen de C1000-ondernemers overschakelen naar Jumbo. De gehele integratie zal uiteindelijk vijf jaar duren. Dit is een bijna militaire operatie, die met strakke hand zal moeten worden aangestuurd."

 

Brouwer was vele jaren het gezicht van C1000, toen het bedrijf nog in meerderheid eigendom was van Ahold. Daarbij gold Brouwer als een verdediger van de onafhankelijkheid van de keten. Uiteindelijk sneuvelde hij in 2006, toen hij in de raad van commissarissen geen steun kreeg voor de overname van een deel van de Laurus-boedel, omdat Albert Heijn daar ook interesse in had. Daarna was hij nog enkele jaren topman van Super de Boer en begeleidde deze keten naar de overname door Jumbo.

 

De voormalige topman van C1000 heeft gemengde gevoelens bij zijn eigen voorspelling. "Het uiteindelijk verdwijnen van C1000 doet me veel. Vergeet niet dat het bedrijf Schuitema 113 jaar oud is en dat C1000 een ijzersterk merk is geworden. Maar nogmaals: Jumbo is een uitstekend alternatief", laat hij optekenen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Back to top