Jan Brouwer rekent op einde van C1000 | RetailDetail

Jan Brouwer rekent op einde van C1000

Jan Brouwer rekent op einde van C1000

Voormalig C1000-topman Jan Brouwer verwacht dat de C1000-formule na de overname door Jumbo geen lang leven meer beschoren is. "C1000 gaat uiteindelijk verdwijnen", zegt hij in het maandblad Foodmagazine.

Jan Brouwer geldt, ondanks het feit dat hij er al enkele jaren weg is, nog altijd als "Mister C1000". In Foodmagazine voorspelt hij dat de ontmanteling van de formule vijf jaar zal duren. "De integratie start met de backoffice en langzaam maar zeker zullen de C1000-ondernemers overschakelen naar Jumbo. De gehele integratie zal uiteindelijk vijf jaar duren. Dit is een bijna militaire operatie, die met strakke hand zal moeten worden aangestuurd."

 

Brouwer was vele jaren het gezicht van C1000, toen het bedrijf nog in meerderheid eigendom was van Ahold. Daarbij gold Brouwer als een verdediger van de onafhankelijkheid van de keten. Uiteindelijk sneuvelde hij in 2006, toen hij in de raad van commissarissen geen steun kreeg voor de overname van een deel van de Laurus-boedel, omdat Albert Heijn daar ook interesse in had. Daarna was hij nog enkele jaren topman van Super de Boer en begeleidde deze keten naar de overname door Jumbo.

 

De voormalige topman van C1000 heeft gemengde gevoelens bij zijn eigen voorspelling. "Het uiteindelijk verdwijnen van C1000 doet me veel. Vergeet niet dat het bedrijf Schuitema 113 jaar oud is en dat C1000 een ijzersterk merk is geworden. Maar nogmaals: Jumbo is een uitstekend alternatief", laat hij optekenen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.