Jan Brouwer rekent op einde van C1000 | RetailDetail

Jan Brouwer rekent op einde van C1000

Jan Brouwer rekent op einde van C1000

Voormalig C1000-topman Jan Brouwer verwacht dat de C1000-formule na de overname door Jumbo geen lang leven meer beschoren is. "C1000 gaat uiteindelijk verdwijnen", zegt hij in het maandblad Foodmagazine.

Jan Brouwer geldt, ondanks het feit dat hij er al enkele jaren weg is, nog altijd als "Mister C1000". In Foodmagazine voorspelt hij dat de ontmanteling van de formule vijf jaar zal duren. "De integratie start met de backoffice en langzaam maar zeker zullen de C1000-ondernemers overschakelen naar Jumbo. De gehele integratie zal uiteindelijk vijf jaar duren. Dit is een bijna militaire operatie, die met strakke hand zal moeten worden aangestuurd."

 

Brouwer was vele jaren het gezicht van C1000, toen het bedrijf nog in meerderheid eigendom was van Ahold. Daarbij gold Brouwer als een verdediger van de onafhankelijkheid van de keten. Uiteindelijk sneuvelde hij in 2006, toen hij in de raad van commissarissen geen steun kreeg voor de overname van een deel van de Laurus-boedel, omdat Albert Heijn daar ook interesse in had. Daarna was hij nog enkele jaren topman van Super de Boer en begeleidde deze keten naar de overname door Jumbo.

 

De voormalige topman van C1000 heeft gemengde gevoelens bij zijn eigen voorspelling. "Het uiteindelijk verdwijnen van C1000 doet me veel. Vergeet niet dat het bedrijf Schuitema 113 jaar oud is en dat C1000 een ijzersterk merk is geworden. Maar nogmaals: Jumbo is een uitstekend alternatief", laat hij optekenen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.