Jan Brouwer rekent op einde van C1000

Jan Brouwer rekent op einde van C1000

Voormalig C1000-topman Jan Brouwer verwacht dat de C1000-formule na de overname door Jumbo geen lang leven meer beschoren is. "C1000 gaat uiteindelijk verdwijnen", zegt hij in het maandblad Foodmagazine.

Jan Brouwer geldt, ondanks het feit dat hij er al enkele jaren weg is, nog altijd als "Mister C1000". In Foodmagazine voorspelt hij dat de ontmanteling van de formule vijf jaar zal duren. "De integratie start met de backoffice en langzaam maar zeker zullen de C1000-ondernemers overschakelen naar Jumbo. De gehele integratie zal uiteindelijk vijf jaar duren. Dit is een bijna militaire operatie, die met strakke hand zal moeten worden aangestuurd."

 

Brouwer was vele jaren het gezicht van C1000, toen het bedrijf nog in meerderheid eigendom was van Ahold. Daarbij gold Brouwer als een verdediger van de onafhankelijkheid van de keten. Uiteindelijk sneuvelde hij in 2006, toen hij in de raad van commissarissen geen steun kreeg voor de overname van een deel van de Laurus-boedel, omdat Albert Heijn daar ook interesse in had. Daarna was hij nog enkele jaren topman van Super de Boer en begeleidde deze keten naar de overname door Jumbo.

 

De voormalige topman van C1000 heeft gemengde gevoelens bij zijn eigen voorspelling. "Het uiteindelijk verdwijnen van C1000 doet me veel. Vergeet niet dat het bedrijf Schuitema 113 jaar oud is en dat C1000 een ijzersterk merk is geworden. Maar nogmaals: Jumbo is een uitstekend alternatief", laat hij optekenen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Personeel Antwerpse Albert Heijn ziek van onzekerheid

11/08/2017

De helft van de werknemers van de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen is ziek of afwezig door de onzekerheid die er heerst rond de winkel. Die moet verkocht worden vanwege de fusie, maar dat lukt maar niet.

Oprah Winfrey in zee met Kraft Heinz

10/08/2017

De Amerikaanse tv-ster Oprah Winfrey heeft samen met Kraft Heinz een gamma “gezonde en voedzame soepen en bijgerechten” ontwikkeld. De producten, voorlopig enkel voor de Amerikaanse markt, moeten Kraft Heinz opnieuw aan omzetgroei helpen.

“Eén Antwerpse winkel blokkeert fusie Albert Heijn-Delhaize in België”

10/08/2017

De fusie van Albert Heijn en Delhaize is in België nog altijd niet afgerond. De oorzaak: één Antwerpse winkel raakt maar niet verkocht, zo schrijft De Standaard. En dat één jaar nadat de fusie op groepsniveau beklonken werd.

Topmannen Diageo krijgen lagere bonussen na slechte resultaten

09/08/2017

De Britse drankenproducent Diageo heeft de bonussen van zijn CEO en CFO een stuk verlaagd, nadat het bedrijf er niet in slaagde om de doelstellingen te behalen. Zo wordt de bonus van CEO Ivan Menezes met 35% verminderd.

Ahold Delhaize blijft het moeilijk hebben in België

09/08/2017

Het Belgisch-Nederlandse supermarktbedrijf Ahold Delhaize heeft er een sterk tweede kwartaal opzitten en denkt zelfs meer te kunnen besparen dankzij de fusie dan eerst voorspeld. Langs de andere kant blijft de Belgische tak wel zwak presteren.

Back to top