Jan Ferwerda verlaat Plus

Jan Ferwerda verlaat Plus

Jan Ferwerda is geen directeur meer bij Plus: hij vertrekt bij de supermarktketen "vanwege een verschil in visie". De raad van commissarissen respecteert zijn standpunt, al betreuren ze de beslissing. Ferwerda blijft voorlopig wel bij het bedrijf als strategisch adviseur.

Verschil in groeistrategie

De reden voor het ontslag van Jan Ferwerda zit in een verschillende visie ten opzichte van groeistrategie die Plus in de toekomst moet volgen. Zijn taken worden nu overgenomen door financieel directeur Marcello Iacono, die ad interim de functie van algemeen directeur zal invullen. Ferwerda blijft wel voorlopig verbonden aan Plus als strategisch adviseur.

 

Momenteel zijn er in Nederland meer dan 250 Plus-supermarkten. De formule is onderdeel van de Sperwer Groep, die werd opgericht in 1928. Ook Spar maakt onderdeel uit van Sperwer. In 2006 kwamen er in één klap ongeveer tachtig Plus-supermarkten bij, toen Sperwer een deel van de Edah-winkels overnam en omvormde naar Plus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van marktonderzoeker Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Lidl Nederland wil meer vrouwen in leidinggevende posities

17/10/2017

Lidl Nederland heeft het charter ‘Talent naar de Top’ ondertekent, dat streeft naar meer vrouwen in leidinggevende functies. Het doel is om binnen drie jaar minstens 30 procent van die functies met vrouwen in te vullen.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Waarom veganisme een uitdaging is voor foodretailers

12/10/2017

Zijn veganisten een groeiende doelgroep om rekening mee te houden? Moeten supermarkten veganistische winkelformules of winkelafdelingen voorzien? We zien steeds meer – voorzichtige – pogingen.

NVWA: "Toch geen probleem met naamgeving Vegetarische Slager"

12/10/2017

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft zijn verontschuldigingen aangeboden aan de Vegetarische Slager. Er is ook volgens de NVWA immers geen nood om de "verwarrende" naamgeving van producten aan te passen.

Back to top