Jan Ferwerda verlaat Plus | RetailDetail

Jan Ferwerda verlaat Plus

Jan Ferwerda verlaat Plus

Jan Ferwerda is geen directeur meer bij Plus: hij vertrekt bij de supermarktketen "vanwege een verschil in visie". De raad van commissarissen respecteert zijn standpunt, al betreuren ze de beslissing. Ferwerda blijft voorlopig wel bij het bedrijf als strategisch adviseur.

Verschil in groeistrategie

De reden voor het ontslag van Jan Ferwerda zit in een verschillende visie ten opzichte van groeistrategie die Plus in de toekomst moet volgen. Zijn taken worden nu overgenomen door financieel directeur Marcello Iacono, die ad interim de functie van algemeen directeur zal invullen. Ferwerda blijft wel voorlopig verbonden aan Plus als strategisch adviseur.

 

Momenteel zijn er in Nederland meer dan 250 Plus-supermarkten. De formule is onderdeel van de Sperwer Groep, die werd opgericht in 1928. Ook Spar maakt onderdeel uit van Sperwer. In 2006 kwamen er in één klap ongeveer tachtig Plus-supermarkten bij, toen Sperwer een deel van de Edah-winkels overnam en omvormde naar Plus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.