Jan Linders blijft beste verssupermarkt | RetailDetail

Jan Linders blijft beste verssupermarkt

Jan Linders blijft beste verssupermarkt
De klanten van de regionale supermarktketen Jan Linders zijn het meest tevreden over de versafdelingen van hun winkel. Lidl blijft echter de nummer één op het gebied van groenten en fruit.Dat komt naar voren uit het Versrapport dat jaarlijks door onderzoeksbureau GfK in samenwerking met Foodmagazine wordt geproduceerd. De eerste plaats van Lidl in agf wordt door de discounter al enkele jaren op grote schaal gebruikt in de marketing, tot grote irritatie van de concurrentie. Lidl is mede hierdoor de snelstgroeiende supermarktformule van Nederland. Dusdanig dat marktleider Albert Heijn afgelopen week een prijsoffensief opende om de afvloeiing van klanten naar Lidl te stoppen.

Jan Linders is vooral actief in Limburg, Brabant en Gelderland. De formule krijgt voor het vierde jaar op rij het hoogste gemiddelde rapportcijfer voor de afdelingen brood, vlees en agf. De keten is recent weer winstgevend geworden en is bezig met een grote operatie alle winkels te moderniseren. Een andere vooral regionaal opererende keten, Emté, wordt door klanten het hoogst gewaardeerd op het gebied van brood en vlees. De dochter van het beursgenoteerde Sligro-concern krijgt echter een aanzienlijk lager cijfer voor de agf-afdeling, waardoor het de eerste plek op de ranglijst misloopt.

De grote winkels van Albert Heijn, de AH XL-supermarkten, eindigen op de derde plaats in het Versrapport. Opvallend is dat de reguliere supermarkten de top-10 dreigen uit te vallen. Ook interessant is dat Jumbo inmiddels een hoger rapportcijfer scoort dan zowel de reguliere AH-winkels als de supermarkten van de overgenomen C1000-keten.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.