Jan Willem Balk nieuwe managing director Mondelez Benelux | RetailDetail

Jan Willem Balk nieuwe managing director Mondelez Benelux

Jan Willem Balk nieuwe managing director Mondelez Benelux

Jan Willem Balk volgt Marie-Pascale Sire op aan de top van Mondelez Benelux. Sire, die 2,5 jaar aan het hoofd stond van de Beneluxtak van de foodreus, krijgt een nieuwe functie in het West-Europese directieteam.

Great place to grow

Balk is sinds dinsdag aan de slag in zijn nieuwe functie. Voorheen was hij country director voor Nederland, maar die functie is nu de verantwoordelijkheid van Hein Everts.

 

“De afgelopen jaren hebben we de Nederlandse divisie van Mondelez International verder kunnen uitbouwen tot een leidende speler in de snacking markt door een sterke klantenfocus en hoge betrokkenheid van alle medewerkers die de iconische merkenportfolio verder uitbouwen. Ik kijk er erg naar uit om die ervaring ook toe te passen op Benelux-niveau en daarmee voor al onze medewerkers een 'great place to grow' te kunnen zijn”, aldus Jan Willem Balk.

 

Ook Hein Everts is enthousiast over zijn nieuwe functie: “Jan Willem en ik hebben de laatste vijf jaar in nauwe samenwerking vorm gegeven aan Mondelez Nederland en middels een enorme groei met Milka in chocolade en Oreo in biscuits, onze groeidoelstellingen waar weten te maken. Ik ben verheugd om hier als eindverantwoordelijke in Nederland verder invulling aan te kunnen geven en in samenwerking met onze klanten verdere categoriegroei te realiseren.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.