Japanse Asahi Group wil Grolsh overnemen | RetailDetail

Japanse Asahi Group wil Grolsh overnemen

Japanse Asahi Group wil Grolsh overnemen

De Japanse bierbrouwer Asahi Group heeft plannen om de biermerken Grolsch en Peroni over te nemen. Die worden door SABMiller van de hand gedaan, zodat de fusie met AB InBev er zonder problemen kan komen.

Grootste brouwer van Japan

Volgens een Japanse krant zou de overname deze week al in kannen en kruiken kunnen zijn. Asahi Group zou 400 miljard yen (3,1 miljard euro) neertellen voor de overname van de twee biermerken. Ze zouden zo in de handen komen van de grootste bierbrouwer in Japan.


Asahi Group is echter niet het enige bedrijf dat belangstelling toont in de overname van Grolsch en Peroni. Eerder werd er ook al gewag gemaakt van interesse uit de hoek van Spaanse bierbrouwer Mahou-San Miguel en ook het investeringsfonds KKR zou wel iets zien in een mogelijke overname. Ook een gezamenlijk bod van Heineken en het Deense Carlsberg werd genoemd als een optie.


SABMiller wil de twee merken van de hand doen, om te voorkomen dat mededingingsautoriteiten bezwaar zouden aantekenen tegen de overname van het drankenconcern door het Belgisch-Braziliaanse AB InBev.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.