Jean-Pierre Roelands neemt afscheid van Colruyt Group | RetailDetail

Jean-Pierre Roelands neemt afscheid van Colruyt Group

Jean-Pierre Roelands neemt afscheid van Colruyt Group

Jean-Pierre Roelands neemt op 30 juni afscheid van de Colruyt Group. Jo Spiegeleer neemt zijn taken over en wordt zo de nieuwe divisiemanager van CRU, het jongste geesteskind van Roelands.

"Altijd een stukje verbonden blijven"

“Er zal altijd een stukje van mij verbonden blijven aan Colruyt Group, en omgekeerd. Ik heb hier zeer mooie tijden meegemaakt, zeer capabele mensen leren kennen en onvergetelijke ervaringen opgedaan. Ik heb het gevoel dat ik gedaan heb wat ik moest doen, en dat het tijd is voor een volgende generatie. Ik ben helemaal klaar voor een volgende fase in mijn leven”, geeft Roelands aan.

 

Roelandts is al veertig jaar aan de slag bij de Halse supermarktgroep: hij ging in 1973 aan de slag als verkoper in een Colruyt-winkel. Na zijn legerdienst werd hij gerant van een winkel in Brussel, waarna hij opklop tot regiomanager en verkoopdirecteur voor Wallonië. Drie jaar later, in 1990, werd Jean-Pierre Roelands commercieel directeur voor Colruyt in heel België. In die functie gaf hij mee vorm aan het “Laagste Prijzen”- concept van Colruyt. De afgelopen jaren was hij als directeur winkelconcepten één van de drijvende krachten achter de lancering van premiumwinkelformule CRU.

 

Jo Spiegeleer neemt fakkel over

COO Frans Colruyt uit zijn dankbaarheid: “Jean-Pierre was meer dan 20 jaar onze commercieel directeur en één van de bekende gezichten en aanspreekpunten van de firma: zowel intern als extern. Hij was een sleutelfiguur in het ‘Laagste Prijzen’-concept, en zorgde er mee voor dat we met Colruyt  geworden zijn wie we zijn. En daarvoor zijn we hem uiteraard zeer dankbaar.”  

 

In de komende weken zal Roelandts de laatste overdracht doen aan Jo Spiegeleer, de nieuwe divisiemanager van CRU. "Met zijn ruime leidinggevende ervaring sinds 1995 bij Colruyt en OKay, zijn  passie voor eenvoud en voeding en zijn talenten om vanuit de klant te denken en teams te begeesteren, is Jo de geknipte man om Jean-Pierre op te volgen", aldus Frans Colruyt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.