Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn | RetailDetail

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn
Shutterstock

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

 

Snelle oplossing

Voor het nieuwe jaar moesten er nieuwe prijsafspraken komen tussen Johma en Albert Heijn, maar die zitten momenteel in het slop. Johma heeft daarom beslist om zijn producten voorlopig niet meer te leveren.

 

Beide partijen hebben er wel vertrouwen in dat het probleem snel opgelost zal zijn. "Tot die tijd proberen wij onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn met alternatieve producten”, klinkt het bij Albert Heijn volgens de NOS. Ook bij Johma zeggen ze dat het probleem normaal snel opgelost zal zijn.

 

Het is niet de eerste keer dat bij Albert Heijn producten al dan niet tijdelijk uit de winkelrekken verdwijnen. Zo haalde het vorige zomer nog een aantal kazen uit de winkels, na een dispuut met de leverancier. Ook producten van Grolsch en Kraft Heinz werden zo tijdelijk geweerd. In 2005 was het dan weer koekenleverancier Peijenburg zelf die zijn koekjes niet meer wilde leveren, omdat het vond dat die te goedkoop werden verkocht. Dat leidde zelfs tot een rechtszaak, waarin Peijnenburg uiteindelijk aan het langste eind trok.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.