Jules Destrooper neemt koekjesfabriek D&O over | RetailDetail

Jules Destrooper neemt koekjesfabriek Destrooper&Olivier over

Jules Destrooper neemt koekjesfabriek Destrooper&Olivier over

Koekjesmaker Jules Destrooper neemt zijn provincie-, sector- en bijna-naamgenoot Destrooper&Olivier uit Oostkamp over. D&O is de producent van koekjesmerk Belgian Butters.

Verre neef van de oprichters

Jules Destrooper is met vestigingen in Lo en Ieper, een omzet van 40 miljoen euro en 160 werknemers dubbel zo groot als D&O. Die laatste draait een omzet van 20 miljoen euro met een 80-tal mensen. Pittig detail: ook D&O werd opgericht door een Destrooper: een verre neef van de tak die Jules Destrooper oprichtte. Huidig D&O-eigenaar Bert Destrooper neemt een minderheidsbelang in de groep. Voor de arbeiders van D&O zou er niets veranderen.

 

Met de overname van D&O streeft Emmanuel Blomme, CEO van Jules Destrooper, naar schaalvoordelen en groei van het marktaandeel in het buitenland. D&O is met zijn Belgian Butters vooral actief in de Verenigde Staten, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en China. Terwijl Jules Destrooper (sinds april vorig jaar in handen van de holding van de familie Vandemarliere) een premiummerk is, positioneert D&O zijn Belgian Butters in een goedkoper marktsegment.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.