Jumbo begint donatie-actie voor kerstdiner | RetailDetail

Jumbo begint donatie-actie voor kerstdiner

Jumbo begint donatie-actie voor kerstdiner

Supermarktketen Jumbo begint vandaag al met de kerstactie "Doe mee en doneer een diner", waarbij klanten gerechten voor het kerstdiner kunnen doneren: dat is vroeger dan voordien, om nog meer donaties te verkrijgen en meer kerstpakketten te kunnen aanbieden.

Doneren voor kerstgerechten

Klanten kunnen de komende drie maanden gerechten voor het kerstdiner doneren en deze in de winkels of online met een coupon afrekenen. Jumbo vult iedere twee aangekochte gerechten aan met een derde gerecht. De supermarktorganisatie werkt voor de donatie-actie samen met organisaties als Voedselbanken Nederland, Het Leger des Heils, VluchtelingenWerk Nederland, het Nationaal Ouderenfonds en Nationale Vereniging de Zonnebloem.

 

In Nederland zijn zo’n 94.000 mensen wekelijks afhankelijk van de voedselbank en leven meer dan één miljoen ouderen maar ook jongeren in eenzaamheid. Nederland telt daarnaast 35.000 daklozen en 1,4 miljoen mensen met een lichamelijke beperking waarvan een deel wel wat hulp kan gebruiken.

 

Vorig jaar heeft Jumbo samen met haar klanten maar liefst 329.750 mensen een kerstdiner kunnen aanbieden. Dit jaar gaat de landelijke campagne echter nog eerder van start, om nog meer donaties te verkrijgen en meer diners te kunnen aanbieden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.