Jumbo bereikt nieuwe mijlpaal | RetailDetail

Jumbo bereikt nieuwe mijlpaal

Jumbo bereikt nieuwe mijlpaal

Supermarktketen Jumbo heeft deze week een nieuwe mijlpaal bereikt. In Zoetermeer werd de driehonderdste vestiging van de Brabantse retailer geopend.

Het betreft een volledige nieuwbouwwinkel met een oppervlakte van ruim 1700 m². Onder meer directieleden Frits en Colette Cloosterman-Van Eerd waren aanwezig bij de opening van de jubileumwinkel.

 

De formule opende in 1996 in Den Bosch zijn eerste supermarkt, maar maakt de laatste jaren pas écht een groeispurt door. Eerst werd concurrent Super de Boer ingelijfd en de komende jaren worden er nog driehonderd C1000-winkels toegevoegd aan het netwerk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.