Jumbo blijft snelst groeiende franchiseformule | RetailDetail

Jumbo blijft snelst groeiende franchiseformule

Jumbo blijft snelst groeiende franchiseformule

Supermarktketen Jumbo was in 2012 de snelstgroeiende franchiseformule voor Nederland door de ombouw van voormalige Super de Boer en C1000-winkels. Ook in 2011 was Jumbo al de nummer één op deze ranglijst.

C1000 zet Jumbo op één

Het aantal vestigingen van Jumbo in handen van een zelfstandige ondernemer nam toe van 110 tot 140, blijkt uit een onderzoek van het in franchise gespecialiseerde bureau First Formula. Naar verwachting zal Jumbo de komende jaren hoge ogen blijven gooien op de ranglijst, gezien het grote aantal C1000-winkels dat de komende jaren nog moet worden omgebouwd naar de Jumbo-formule.

 

Ook de nummers twee en drie op de lijst komen uit de foodbranche: Domino's Pizza (92 naar 110) en Ekoplaza (49 naar 65). Primera en Subway completeren de topvijf van de ranglijst. Door de economische crisis hebben veel franchiseorganisaties het moeilijk om nieuwe ondernemers te werven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.