Jumbo blijft snelst groeiende franchiseformule | RetailDetail

Jumbo blijft snelst groeiende franchiseformule

Jumbo blijft snelst groeiende franchiseformule

Supermarktketen Jumbo was in 2012 de snelstgroeiende franchiseformule voor Nederland door de ombouw van voormalige Super de Boer en C1000-winkels. Ook in 2011 was Jumbo al de nummer één op deze ranglijst.

C1000 zet Jumbo op één

Het aantal vestigingen van Jumbo in handen van een zelfstandige ondernemer nam toe van 110 tot 140, blijkt uit een onderzoek van het in franchise gespecialiseerde bureau First Formula. Naar verwachting zal Jumbo de komende jaren hoge ogen blijven gooien op de ranglijst, gezien het grote aantal C1000-winkels dat de komende jaren nog moet worden omgebouwd naar de Jumbo-formule.

 

Ook de nummers twee en drie op de lijst komen uit de foodbranche: Domino's Pizza (92 naar 110) en Ekoplaza (49 naar 65). Primera en Subway completeren de topvijf van de ranglijst. Door de economische crisis hebben veel franchiseorganisaties het moeilijk om nieuwe ondernemers te werven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Back to top