Jumbo breidt assortiment verder uit met producten La Place | RetailDetail

Jumbo breidt assortiment verder uit met producten La Place

Jumbo breidt assortiment verder uit met producten La Place
Foto: Jumbo

La Place en Jumbo intensiveren de samenwerking: heel wat nieuwe producten van La Place komen in de supermarktrekken te liggen, van olijfolie tot kruidenroomkaas. 

 

Kruisbestuiving koks La Place en R&D Jumbo

De producten zijn allemaal ontstaan vanuit de samenwerking tussen Jumbo en foodserviceformule La Place, die sinds de overname begin 2016 onderdeel uitmaakt van de Nederlandse supermarktgroep. Tot nu toe waren de voedingswaren alleen te vinden in de restaurants van La Place, vanaf 23 april kunnen shoppers ze ook exclusief bij Jumbo kopen voor thuis.

 

Om de smaakbeleving van La Place juist te krijgen hebben de koks van de restaurantketen volgens Jumbo wekelijks contact gehad met product- en conceptontwikkelaars. Zo selecteerden ze onder andere de kruidenroomkaas, die al jaren populair is in de broodjes bij La Place: jaarlijks worden er ruim 500.000 van verkocht. 

 

De exclusieve productlijn bevat ook nog verschillende pastavarianten en andere Italiaans getinte producten, zoals olijfolie en mozzarella, maar ook onder meer thee, koffiebonen en hangop. 

 

Twee werelden verbinden

“La Place is een sterk merk met kwalitatief hoogstaande producten en gerechten, bereid met de beste natuurlijke en dagverse ingrediënten. Ook bij Jumbo staat gezond en lekker eten centraal. Logisch dus om het beste van de twee werelden met elkaar te verbinden”, vertelt Colette Cloosterman-van Eerd, CCO en mede-eigenaar van Jumbo.

 

Eerder werkten Jumbo en La Place al samen in de Jumbo Foodmarkten, Jumbo City’s en werden verschillende producten van La Place in het Jumbo-assortiment, waaronder seizoenchocolade. Jumbo wil samen met La Place zowel nationaal als internationaal uitbreiden

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.