Jumbo breidt assortiment verder uit met producten La Place | RetailDetail

Jumbo breidt assortiment verder uit met producten La Place

Jumbo breidt assortiment verder uit met producten La Place
Foto: Jumbo

La Place en Jumbo intensiveren de samenwerking: heel wat nieuwe producten van La Place komen in de supermarktrekken te liggen, van olijfolie tot kruidenroomkaas. 

 

Kruisbestuiving koks La Place en R&D Jumbo

De producten zijn allemaal ontstaan vanuit de samenwerking tussen Jumbo en foodserviceformule La Place, die sinds de overname begin 2016 onderdeel uitmaakt van de Nederlandse supermarktgroep. Tot nu toe waren de voedingswaren alleen te vinden in de restaurants van La Place, vanaf 23 april kunnen shoppers ze ook exclusief bij Jumbo kopen voor thuis.

 

Om de smaakbeleving van La Place juist te krijgen hebben de koks van de restaurantketen volgens Jumbo wekelijks contact gehad met product- en conceptontwikkelaars. Zo selecteerden ze onder andere de kruidenroomkaas, die al jaren populair is in de broodjes bij La Place: jaarlijks worden er ruim 500.000 van verkocht. 

 

De exclusieve productlijn bevat ook nog verschillende pastavarianten en andere Italiaans getinte producten, zoals olijfolie en mozzarella, maar ook onder meer thee, koffiebonen en hangop. 

 

Twee werelden verbinden

“La Place is een sterk merk met kwalitatief hoogstaande producten en gerechten, bereid met de beste natuurlijke en dagverse ingrediënten. Ook bij Jumbo staat gezond en lekker eten centraal. Logisch dus om het beste van de twee werelden met elkaar te verbinden”, vertelt Colette Cloosterman-van Eerd, CCO en mede-eigenaar van Jumbo.

 

Eerder werkten Jumbo en La Place al samen in de Jumbo Foodmarkten, Jumbo City’s en werden verschillende producten van La Place in het Jumbo-assortiment, waaronder seizoenchocolade. Jumbo wil samen met La Place zowel nationaal als internationaal uitbreiden

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.