Jumbo en La Place starten mogelijk in V&D Groningen | RetailDetail

Jumbo en La Place starten mogelijk in V&D Groningen

Jumbo en La Place starten mogelijk in V&D Groningen

Jumbo en La Place komen mogelijk in het pand van voormalig V&D in het centrum van Groningen. De locatie zou worden gesplitst in een deel voor Jumbo en La Place en een deel voor verhuur aan andere retailers.

 

Eigen entree

De eigenaar van het pand, IEF Capital, voerde hierover eind vorige week vertrouwelijk overleg met de gemeente Groningen en andere partijen, bericht het Dagblad van het Noorden. Het plan is om het pland te splitsen en de entree voor een Jumbo-supermarkt en een La Place-restaurant aan de kant van de Oude Ebbingestraat te maken. Een tweede retailer zou een ingang aan de kant van de Grote Markt krijgen.

 

Als het plan wordt uitgevoerd, beginnen Jumbo en La Place in Groningen aan de eerste concrete samenwerking tussen de twee formules. Jumbo kocht La Place en de externe vestigingen van de restaurants begin dit jaar.

 

V&D Groningen had lange tijd de afdeling kantoorartikelen in het pand aan de Roode Weeshuisstraat ondergebracht. Aldi begon hier vervolgens vijf jaar geleden met een winkel.  

 

Zoektocht naar locaties

Jumbo zoekt gericht naar locaties in en rond de binnenstad van Groningen, zo meldt de krant. De formule wil er verder groeien, vanwege onder meer de openstelling van alle supermarkten op zondag. Jumbo had jarenlang het alleenrecht om te openen op zondag voor de vestiging in de Euroborg in Groningen. Nu supermarkten op zondagen open mogen zijn, is de omzet van Jumbo in de Euroborg gedaald.

 

Ook andere gemeenten zoeken naar nieuwe bestemmingen voor de leegstaande warenhuizen van V&D. Hudson’s Bay heeft nog steeds belangstelling voor de panden, maar wil met zijn formules bij voorkeur in enkele grote steden starten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.