Jumbo en ondernemers verstevigen strategische samenwerking

Jumbo en ondernemers verstevigen strategische samenwerking

Jumbo Supermarkten en de Ondernemingsvereniging Jumbo (OVJ) tekenden gisteren een overeenkomst om strategisch steviger te gaan samenwerken. Doel van de samenwerking met de franchisers is gezamenlijk – en met snelheid – te blijven innoveren.

 

Solide basis vanuit omnichannel

Een van de voornaamste uitgangspunten in het nieuwe akkoord is de verdere inzet op de zogenoemde omnichannel-strategie van Jumbo. Anrico Maat, voorzitter van de ondernemersvereniging: “De omnichannel-strategie van Jumbo werpt haar vruchten af. Dit willen we gezamenlijk verder uitbouwen met innovatieve concepten en een goede online propositie.”

 

Volgens CEO Frits van Eerd van Jumbo geeft de overeenkomst voor de betrokkenen een solide basis om vanuit de omnichannel-benadering klanten het beste te bieden. “De foodretailbranche is een sterk concurrerende markt waarin technologische ontwikkelingen nieuwe kansen en uitdagingen opleveren. Dit vereist dat we met de Jumbo-formule moeten blijven inspelen op de behoeftes van de klant van vandaag en morgen. Dit betekent ook dat de samenwerking met onze franchisenemers hierop moet aansluiten.”

 

Ook de OVJ vindt de nieuwe samenwerking een goede zaak. “Jumbo is een organisatie met een sterke ondernemersgeest. Met de nieuwe strategische samenwerkingsovereenkomst versterken we elkaars positie en investeren we in de kracht van lokaal ondernemerschap,” aldus voorzitter Anrico Maat. De ondertekening van de overeenkomst verstevigt de toekomstige samenwerking tussen Jumbo en de ondernemersvereniging.

 

Doorontwikkelen naar formats

In de strategische samenwerkingsovereenkomst wordt benadrukt dat Jumbo en de OVJ als gelijkwaardige gesprekspartners willen samenwerken binnen de Jumbo-formule. Daarnaast delen zij de visie dat op basis van een omnichannel-strategie de huidige Jumbo-formule wordt doorontwikkeld richting meerdere formats.

 

Ook is afgesproken dat de diverse Jumbo-formats door de diversiteit in kostenstructuur een eigen marge-kostenketen kunnen hebben. Zo nodig zullen de bestaande conditiesystemen hierop worden ontwikkeld.

 

Jumbo is de grootste franchiseformule van Nederland in foodretail. Zij werkt intensief met de ondernemers samen en heeft regelmatig overleg met de OVJ, waarbij alle Jumbo-ondernemers zijn aangesloten. Eerder stemden Jumbo-ondernemers massaal in met het thuisbezorgen van boodschappen.