Jumbo gaat landelijk folderen | RetailDetail

Jumbo gaat landelijk folderen

Jumbo gaat landelijk folderen

Supermarktketen Jumbo gaat vanaf januari voor het eerst in zijn bestaan landelijk folderen. Het gaat om een maandelijkse folder die huis-aan-huis wordt verspreid in alle gebieden waar Jumbo actief is.

Toegeven aan C1000-ondernemers

De folder gaat twee maandaanbiedingen bevatten en verder de nadruk leggen op de uitgangspunten van de formule, weet Distrifood. Daarmee houdt Jumbo grotendeels vast aan het Every Day Low Pricing-principe waar de formule groot mee is geworden. Door de overname van eerst Super de Boer en daarna C1000 is Jumbo echter actief geworden in steeds meer marktgebieden waar consumenten de uitgangspunten minder goed kennen.

 

De invoering van een folder was ook een belangrijke wens van de C1000-ondernemers, een formule die juist heel sterk op de folder en acties gericht was. De C1000-ondernemers zien na ombouw hun omzet na enkele sterke eerste weken vaak teruglopen, omdat Jumbo niet de messcherpe acties heeft om klanten iedere week naar de winkel te lokken.

 

Jumbo countert dat met de garantie van de laagste prijs in de regio en een reeks andere garanties. Door de economische crisis zijn supermarktklanten echter weer in toenemende mate actiegevoelig. Veel ketens scherpen ook hun actiebeleid aan in regio's waar een C1000 wordt omgebouwd naar Jumbo.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.