Jumbo gaat uitleg huismerk aanpassen

Jumbo gaat uitleg huismerk aanpassen

Supermarktketen Jumbo heeft besloten om de uitleg op het huismerk 'Vlees met Oorsprong' aan te passen. Dat doet het nadat het enkele dagen geleden op de vingers werd getikt door de Reclame Code Commissie.

"Onjuist en misleidend"

Het was dierenrechtenorganisatie Wakker Dier die een klacht had ingediend tegen Jumbo, omdat die keten zijn producten van het gamma 'Vlees met Oorsprong' aanprees als diervriendelijk. Dat is volgens de Reclame Code Commissie "onjuist en misleidend" en dus mag Jumbo geen reclame meer maken met die uitspraak.

 

De producten van het huismerk kregen van de Dierenbescherming wel een 'Beter Leven'-ster toegekend, wat aantoont dat de producten inderdaad minder dieronvriendelijk zijn, maar aangezien er drie sterren te verdienen vallen en Jumbo er slechts één kreeg, kan er volgens de Reclame Code Commissie geen sprake zijn van diervriendelijk vlees.

 

Verpakking aanpassen

"Naast dieronvriendelijk, laat Jumbo zich hier ook van haar klantonvriendelijke kant zien. Veel klanten maken zich zorgen om dierenleed en Jumbo probeert hier met misleiding een slaatje uit te slaan", zegt Wakker Dier.

 

Jumbo liet onmiddellijk weten niet in beroep te gaan tegen de uitspraak en zal daarom het label van de producten aanpassen. "We bekijken hoe we een en ander kunnen aanpassen zodat het voor de klant zo duidelijk mogelijk wordt", zeg een woordvoerder tegen De Gelderlander.

Tags: