Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan | RetailDetail

Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan

Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan
Foto: Jumbo

Jumbo Groep Holding, het bedrijf achter supermarktketen Jumbo, maakte vandaag een aantal wissels bekend in de eigen directie. Jumbo België krijgt Peter Isaac als algemeen directeur, La Place neemt afscheid van Bart van den Nieuwenhof.

 

In, in en uit

Onlangs stelde de Jumbo-groep Olaf de Boer aan als nieuwe inkoopdirecteur. Die heeft meer dan twintig jaar ervaring in de retailsector, zowel in Nederland als internationaal, bij Ahold, AMS Sourcing, Gall & Gall en Metro Cash & Carry. Jumbo-oprichter Frits van Eerd is van mening dat de expertise van de Boer op vlak van huismerken, vers, inkoop en assortimentsmanagement de groeiambities van het bedrijf ten goede zullen komen.

 

Ook nieuw is Peter Isaac, die begin september zal toetreden tot de directie van de Jumbo-groep als algemeen directeur van Jumbo België. Zijn belangrijkste taak zal bestaan uit het ontwikkelen van Jumbo in België dankzij zijn ervaring in de Belgische foodretailsector: de voorbije veertien jaar was hij bij Lidl België operationeel directeur en directielid. Volgens Van Eerd zet de aanstelling van Isaac de ambities van Jumbo nog eens extra in de verf om in de toekomst één van de belangrijkste spelers te worden op de Belgische foodretailmarkt.   

 

Daarnaast neemt Jumbo in september wel afscheid van Bart van den Nieuwenhof, algemeen directeur van La Place. De restaurantketen die twee jaar geleden werd overgenomen door Jumbo, kende onder zijn bewind een sterke opmars in Nederland. Momenteel is La Place volop bezig met een uitbreiding naar het buitenland. Van den Nieuwenhof, die zes jaar aan de slag is bij La Place, verlaat het bedrijf omdat hij zicht wenst te concentreren op nieuwe uitdagingen.      

 

Momenteel is La Place op zoek naar opvolger, maar tot die gevonden is neemt de raad van bestuur van de Jumbo-groep zijn taken over. Oprichter Paul Bringmann zal de Raad van Bestuur nu nog meer bijstaan als adviseur. Formuledirecteur Ralph Bertrand van Jumbo zal zich ook uitvoeriger bezighouden met de toekomst van de La Place-formule. Dit zal hij combineren met de verdere ontplooiing van de formules Jumbo City en Jumbo Foodmarkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.